کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : از متقاضیان ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای در استان حمایت می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایرج بهرامی کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به حمایت ویژه جهاد کشاورزی از طرح‌های توسعه گلخانه‌ها از تسهیل صدور مجوز گرفته تا پرداخت تسهیلات، گفت : متقاضیان احداث گلخانه بدون هیچ سقفی تسهیلات دریافت خواهند کرد.

او با بیان اینکه دو نوع تسهیلات به متقاضیان ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای در استان اختصاص می‌یابد، گفت : متقاضیان می‌توانند از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با سود زیر هفت درصد از محل صندوق توسعه ملی و نیز تسهیلات تبصره ۱۸ با سود ۱۲.۵ درصد و بازپرداخت شش ساله برای ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای بهره‌مند شوند.

کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه شرط برخورداری از تسهیلات توسعه گلخانه‌ها را برخورداری از آب و زمین و آورده ۲۰ درصدی عنوان کرد و افزود: اگر متقاضیان این شروط را داشته باشند بدون هیچ محدودیتی می‌توانند بر اساس طرح توجیهی خود تسهیلات دریافت کنند.

بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان متقاضی برای ایجاد ۵۰ هکتار گلخانه جدید داریم، افزود: برای ایجاد این میزان گلخانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است که حمایت‌های لازم از این متقاضیان برای احداث واحد‌های گلخانه‌ای به عمل می‌آید.

او ادامه داد: هم اکنون در استان کرمانشاه ۴۸ هکتار گلخانه فعال و آماده بهره برداری داریم، ضمن اینکه ۴۱ هکتار گلخانه دیگر هم در استان در دست احداث است.

او با بیان اینکه بیشترین گلخانه‌های استان در شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، اسلام آباد غرب و صحنه ایجاد شده اند، گفت: در همه شهرستان‌های استان کم و بیش گلخانه داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.