سید محمود واعظ پور گفت: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم در تفت به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محمود واعظ پور، دبیر ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان تفت در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۹ نفر در تفت به واسطه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند که در ماه گذشته ۶ نفر و در ماه جاری تاکنون ۲ نفر فوتی داشته‌ایم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در ۱۴ روز ابتدایی تیرماه نتیجه آزمایش کرونای ۲۰۳ نفر از اهالی شهرستان تفت مثبت بوده است که منجر به بستری ۱۵ نفر از آنان در بیمارستان شده و شاهد افزایش ۵۰ درصدی نسبت به خردادماه بوده‌ایم.

او ادامه داد: مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون است که تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال شهرستان معادل ۶ هزار نفر واکسینه شده‌اند و از امروز و با رسیدن محموله جدید واکسن که بخشی از آن را واکسن ایرانی تشکیل می‌دهد فرآیند واکسیناسیون افراد در شهرستان آغاز خواهد شد.

واعظ پور خواستار افزایش نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شد و افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همچنان باید در دستور کار باشد.

محمدرضا میر شمسی، رئیس مرکز بهداشت تفت نیز در این نشست گفت: با ورود شهرستان به موج پنجم، ۵۰ درصد آزمایش‌ها کرونای مراجعین به مراکز درمانی مثبت است و از ویژگی‌های این موج قدرت بالای سرایت آن است و علائم سویه جدید ویروس کرونا که به نام دلتا شناخته می‌شود آبریزش بینی، سردرد مختصر، تب و سوزش گلو است.

او اضافه کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم در تفت به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است که برای مقابله با این ویروس همراهی مردم و رعایت شیوه‌نامه‌ها ضرورت دارد.

میر شمسی رهگیری بیماران کرونایی، واکسیناسیون، نظارت بر رعایت شیوه نامه‌ها را از وظایف مرکز بهداشت تفت عنوان کرد و گفت: سه مرکز شهری و ۱۲ مرکز روستایی کار واکسیناسیون عمومی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.