طرح اردو‌های تابستانی هزار و ۵۰۰ گروه جهادی سازمان بسیج دانشجویی کشور همزمان با سراسر کشور در املش آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، این طرح با حضور ۸۰ نفر از سرگروه‌های اردو‌های جهادی - دانشجویی استان‌های مختلف در روستای لرود از توابع شهرستان املش آغاز بکار کرد.

در این طرح هر یک از گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفره‌ی اردو‌های جهادی تا پایان مهر امسال در مناطق محروم و دورافتاده‌ی روستایی مسقر شده و به روستانشینان انواع خدمات عمرانی، بهداشتی، آموزشی و فنی و حرفه ایی ارایه می‌کنند.

محمد حسین کفعمی، رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی - دانشجویی برای ارایه‌ی خدمات رایگان به مناطق محروم اعلام آمادگی کرده اند، اما از بین آن‌ها هزار و ۵۰۰ گروه برنامه ارایه داده اند که اجرای برنامه‌های آن‌ها در قالب توسعه و عمران روستایی، ارایه خدمات آموزشی، بهداشتی و فرهنگی به روستانشینان از امروز آغاز شده است.

او افزود: هر یک از گروه‌های دانشجویی اردو‌های جهادی بنا به خواست خود یک هفته تا ۱۰ روز برای اجرای طرح‌هایی که خود پیشنهاد کرده اند، خدمات رایگان انجام خواهند داد و پس از آن گروه‌های جدید جایگزین گروه‌های قبلی می‌شوند.

رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه امسال، ۴ هزار و ۵۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، کمک آموزشی و فرهنگی در روستا‌های محروم اجرا شود.

محسن نیازمند، مسئول بسیج دانشجویی گیلان هم تصریح کرد: از مجموع هزار و ۵۰۰ گروه جهادی، ۹۷ گروه مربوط به گیلان است و امسال متناسب با شرایط کرونایی طرح‌های کمک آموزشی و مشاوره‌های بهداشتی هم در اولویت طرح‌های اردو‌های جهادی گیلان قرار دارد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.