پارک فرا منطقه‌ای ۱۲۰ هکتاری با مشارکت شهرداری در شهر کرفس شهرستان رزن ساخته می‌شود.

اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بیان کرد: تفاهم‌نامه اجرای مدیریت بهره وری و نگهداری از پارک جنگلی شهر کرفس از توابع شهرستان رزن با هدف ایجاد پارک فرا منطقه‌ای ۱۲۰ هکتاری میان اداره کل منابع طبیعی استان همدان و شهرداری کرفس امضا شد.

او گفت: به دنبال مذاکره با شهرداری شهر کرفس و انعقاد این تفاهم نامه، مدیریت پارک جنگلی ۱۲۰ هکتاری این شهر به شهرداری واگذار می‌شود.

خزائی با اشاره به نقش مهم شهرداری‌ها در توسعه جنگل‌کاری و بهسازی فضای سبز شهری و تاکید بر مشارکت شهروندان در این حوزه، افزود: ترویج و توسعه فضای سبز، جلب مشارکت مردم و موسسات دولتی و غیردولتی از ارکان مهم حفظ و توسعه فضای سبز و طرح‌های جنگلکاری در استان همدان است.

او ادامه داد: جنگل شاهکار خلقت وجنگل‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه حیات‌بخش در جوامع، نقش مهمی در ایجاد آسایش و رفاه جوامع بشری دارند، چراکه در کنار حفظ محیط زیست و اکوسیستم می‌توان توسعه فضای سبز و بهره برداری اقتصادی نیز انجام داد موضوعی که ضرورت برنامه‌ریزی و ایجاد سازوکار مناسب برای احیا و توسعه جنگل‌ها در استانی همچون همدان را دوچندان می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: این تصمیم بهترین راهکار حفظ و مراقبت از پارک‌های جنگلی و راهبرد جلب مشارکت شهرداری‌ها است که می‌تواند علاوه بر کارآفرینی و اشتغالزایی نتایج و ثمرات ارزشمندی در خصوص مراقبت از جنگل‌های شهر کرفس در مقابل تصرف احتمالی، جلوگیری از آتش سوزی و حتی کمک به غنای پوشش گیاهی منطقه داشته باشد.

خزائی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تاکنون مدیریت چهار پارک جنگلی دست کاشت حیدره، پارک جنگلی سد اکباتان و پارک جنگلی تپه ابوذر در نهاوند وپارک جنگلی شهر شیرین سو را به شهرداری محول کرده است.

او هدف از احاله مدیریت پارک‌های جنگلی را حفاظت و حراست ازجنگل‌های دانست و افزود: رویکرد منابع طبیعی از محول کردن مدیریت پارک‌های جنگلی به شهرداری، بهسازی، بازسازی، سبک‌سازی، چابک سازی و زیباسازی است و این سیاست‌ها همواره باید از سوی مجری طرح رعایت شود.

خزائی گفت: بر اساس این تفاهم نامه ۱۲۰ هکتار از اراضی جنگلکاری شده شهر کرفس به مدت یک سال به شهرداری شهر کرفس برای مراقبت و نگهداری از آتش سوزی و آبیاری و توسعه فضای سبز واگذار شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.