قطعی برق و افزایش حوادث مربوط به آسانسور در بوشهر/ هنگام گرفتار شدن در آسانسور چه باید کرد؟

آتش نشانی بوشهر از مردم خواست اگر به علت خاموشی در آسانسور گرفتار شدند، آرامش خود را حفظ کنند و با ۱۲۵ تماس بگیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با اشاره به اینکه قطعی‌های مکرر برق در روز‌های اخیر منجر به افزایش حوادث مرتبط با آسانسور در این شهر شده است از مردم خواست چند نکته را در این زمینه رعایت کنند.

در اطلاعیه آتش نشانی از شهروندان ساکن و یا شاغل در مجتمع‌های مسکونی/تجاری خواسته شده است  در زمان محبوس شدن در آسانسور هرگز نهراسند و ابتدا بر ترس خود غالب شوند سپس زنگ خطر آسانسور را به صدا درآورند و با استفاده از تلفن همراه خود، با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

 در این اطلاعیه آمده است: در غیر این صورت فردی که در آسانسور حبس شده با دست به شکل یکنواخت بر در آسانسور ضربه بزند و درخواست کمک کند. البته باید توجه داشت که هوای داخل کابین آسانسور به اندازه کافی است و به دلیل منافذ زیاد هرگز اکسیژن تمام نمی‌شود و آسانسور نیز سقوط نمی‌کند.

آتش نشانی بوشهر تاکید کرده است که در تمامی کابین‌های آسانسور باید نشانی دقیق مکان مجتمع برای اطلاع رسانی صحیح به سامانه ۱۲۵ گذاشته شود. همچنین  از ورود کودکان به داخل آسانسور بدون حضور والدین، جلوگیری و آموزش‌های لازم در زمینه حبس شدن در آسانسور به کودکان داده شود.

نکته دیگری که آتش نشانی یادآوری کرده توجه به سرویس منظم و بازدید‌های دوره‌ای آسانسورها به دست سرویس کاران مجاز است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.