۱۰ امپراطوری بزرگ جهان را معرفی می‌کنیم که در طول قرن‌های پیشین تشکیل شده و در نهایت به بخش‌های کوچک‌تر و کشور‌های امروزی تبدیل شده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،امپراطوری‌های بسیاری در طول تاریخ تشکیل شده و پس از مدتی به فروپاشی رسیدند. قوانینی که در این امپراطوری‌ها وجود داشت مبنای تشکیل اکثر کشور‌های امروزی می‌باشد. مردمان هر کشور خود را نوادگان امپراطوری‌های پیش از خود می‌دانند و فرهنگ‌های بسیاری از این امپراطوری‌ها همچنان در زندگی افراد دیده می‌شود. در ادامه ۱۰ امپراطوری بزرگ جهان را معرفی می‌کنیم که در طول قرن‌های پیشین تشکیل شده و در نهایت به بخش‌های کوچک‌تر و کشور‌های امروزی تبدیل شده‌اند. با ما همراه باشید.

۱. امپراطوری عثمانی

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

امپراطوری عثمانی در زمان اوج قدرتش (قرن شانزدهم و هفدهم)، حدود سه قاره را در بر می‌گرفت. بخش اعظم این امپراطوری شامل جنوب شرقی اروپا، آسیای غربی و آفریقای شمالی بود. امپراطوری عثمانی شامل ۲۹ استان و ایالت‌های متعددی بود که طی گذر زمان به طرق مختلف استقلال پیدا کردند. این امپراطوری به مدت شش قرن مرکز تعامل بین غرب و شرق جهان محسوب می‌شد. در زمان سلطنت سلیمان، با انتخاب قسطنطنیه به عنوان پایتخت و کنترل اراضی وسیعی از مدیترانه شرقی، امپراطوری عثمانی جایگزین امپراطوری روم شرقی (بیزانس) شده و به اوج شکوه خودش رسید.

۲. خلافت امویان

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

نام این سلسله از بنی‌امیه بن عبد الشمس، جد بزرگ خلیفه اول بنی‌امیه نشات گرفته است. اگر چه خاندان بنی‌امیه اصالتاً اهل شهر مکه بودند و درآنجا زندگی می‌کردند، ولی دمشق را به عنوان پایتخت خلافتشان انتخاب کردند. قلمرو امویان تا حدود ۸ میلیون کیلومتر مربع وسعت داشت و در آن زمان جزو بزرگ‌ترین حکومت‌های جهان به شمار می‌رفت.

۳. امپراطوری پارس یا هخامنشی

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

امپراطوری هخامنشی شامل آشوری‌ها، سومری‌ها، اشکانیان، مادها، مصری‌ها و … بود. این امپراطوری تقریبا کل آسیای میانه که شامل فرهنگ‌ها، امپراطوری‌ها و قبایل مختلف بود را با هم متحد کرد. اساساً پارس‌ها بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ باستان را داشتند و در اوج قدرتشان تقریباً هشت میلیون کیلومتر مربع را تحت سلطه خود درآوردند. امپراطوری ساخته شده توسط کوروش بزرگ، بخش‌های بزرگی از سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا را شامل می‌شد.

۴. امپراطوری بیزانس

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

امپراطوری بیزانس یا همان امپراطوری روم شرقی در قرون وسطی بزرگ‌ترین امپراطوری جهان به شمار می‌رفت. امپراطوری بیزانس در طول بیش از هزار سال حکومت، با وجود تمام جنگ‌ها و خسارت‌ها، به عنوان یکی از قدرتمندترین نیرو‌های اقتصادی، فرهنگی و نظامی در اروپا به حساب می‌آمد. این امپراطوری در سال ۱۲۰۴ و پس از جنگ‌های صلیبی از بین رفت و تقسیم شد. با این حال در سال ۱۲۶۱، قسطنطنیه مجددا احیا گشت، ولی با پیش آمدن جنگ‌های داخلی، این امپراطوری در قرن چهاردهم از بین رفت و به طور کامل سقوط کرد.

۵. امپراطوری هان

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

در زمانی که تمام کشور چین درگیر جنگ داخلی برای رسیدن به قدرت بود، دولت شین پیروز شد و تمام کشور چین را متحد کرد. هرچند سلسله شین دوام چندانی نداشت، ولی در آن زمان تقریبا ۴۰ میلیون نفر را تحت کنترل خود درآورد. در پایان، امپراطوری هان توانست قدرت را به دست بگیرد و تقریبا ۴۰۰ سال بر چین حکومت کند.

دوران امپراطوری هان به عنوان دوره طلایی چین به شمار می‌رود. در این زمان، چین پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های علمی، تکنولوژی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داشته است. تا به امروز نیز بسیاری از مردم چین، خود را از قوم هان می‌دانند و قوم هان بزرگ‌ترین قوم و گروه در جهان به حساب می‌آید.

۶. امپراطوری بریتانیا

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

امپراطوری بریتانیا در اوج شکوه خود به عنوان بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ شناخته می‌شد. زیرا این امپراطوری مساحتی حدود ۱۳ میلیون مترمربع و جمعیتی بیش از ۵۰۰ میلیون نفر را پوشش می‌داد. زبان انگلیسی که در آن زمان گسترش پیدا کرد به عنوان دومین زبان پرکاربرد در جهان به حساب می‌آید. امپراطوری بریتانیا به دلیل اقداماتش در آن زمان، قطعاً یکی از تاثیرگذارترین امپراطوری‌هایی است که در تاریخ بشر وجود داشته است.

۷. امپراطوری  روم

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

امپراطوری روم متشکل از شرق فرانسه، آلمان، شمال ایتالیا و بخش‌هایی از لهستان بود. این امپراطوری علیرغم مساحت کم، تاثیر زیادی در تاریخ اروپای مرکزی داشت. امپراطوری روم از اوایل قرون وسطی تا قرن نوزدهم ادامه یافت و رسماً در تاریخ ۱۸۰۶ منحل شد. پس از فروپاشی آن، کشور‌هایی مانند سوییس، هلند، اتریش، بلژیک و… استقلال پیدا کردند و دولت‌های جدیدی تشکیل دادند.

۸. امپراطوری روسیه

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

امپراطوری روسیه از سال ۱۷۲۱ تا ۱۹۷۱ وجود داشت. این امپراطوری پس از امپراطوری بریتانیا و امپراطوری مغول، سومین امپراطوری بزرگ تاریخ از لحاظ وسعت محسوب می‌شود. امپراطوری روسیه در سال ۱۸۶۶ از شرق اروپا تا آسیا و آمریکای شمالی امتداد داشته است.

۹. امپراطوری مغول‌ها

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

امپراطوری مغول‌ها توسط چنگیزخان تاسیس شد. وی در جوانی با خود عهد بسته بود که تمام دنیا را تحت سلطه خود درآورد. اولین اقدام او، متحد کردن قبایل پراکنده مغول بود. سپس کشور گشایی‌هایش را از چین شروع کرد و تا ویتنام و مجارستان ادامه داد. امپراطوری مغول بزرگترین امپراطوری پیوسته در تاریخ بشریت است.

متاسفانه این امپراطوری برای کنترل و حکمرانی بیش از حد بزرگ بود و آن‌ها نتوانستند هیچ وحدتی بین فرهنگ‌های مختلف به وجود بیاورند. مغول‌ها مبارزان بی‌باک و بی‌رحمی بودند که تجربه کمی در اداره کشور و حکمرانی داشتند. با گذشت سالیان دراز، هنوز هم مغول‌ها به عنوان مردمی بی‌رحم و وحشی در ذهن مردم باقی مانده‌اند.

۱۰. امپراطوری روم
با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

امپراطوری روم در ابتدا توسط پادشاهان اداره می‌شد، اما بعد از مدتی، سیستم حکومتی آن‌ها به جمهوری تبدیل شد. امپراطوری روم یا به اصطلاح روم باستان، یک سیستم عالی نظامی و اداری در آن زمان داشته که همین موضوع آن‌ها را یکی از ماندگارترین امپراطوری‌های تاریخ نموده است. از زمان تاسیس تا سقوط این امپراطوری قریب به ۲۲۱۴ سال طول کشیده است.

روم باستان نقش به‌سزایی در توسعه قانون، هنر، ادبیات، معماری، دین و زبان در جهان غرب داشته است. مورخان این امپراطوری را یک حکومت کاملا تاثیرگذار، ماندگار و بزرگ می‌دانند چرا که تاثیراتش تا به امروز نیز احساس می‌شود.

منبع:دیجی رو

انتهای پیام

انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نیست و صرفا از دیجی رو بازنشر شده است.

برچسب ها: امپراطوری ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
این رژیم ها چه خوب چه بد سرکار اومدن و بعدش هم سقوط کردن و فرو پاشیدن فقط منتظر حکومت شریف و جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستم
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
رژیم هخامنش علاوه بر اینکه بی هنر و فاسد بودند. مهاجم و وحشی و غارتگر هم بود
هخامنشی ها به هر طرف می‌تاختند و کارشون فقط جنایت و کشتار و ویرانگری و اِشغالگری بودش

ولی صفویان شیعه متمدن و فرهنگی بودند و دفاعی می‌جنگنیدند. فقط هم در صورت حمله دشمن پاسخ می‌دادند
از طرفی اینکه در عصر صفوی شهر های بزرگ ایران به اوج تمدن و امنیت و شکوفایی خودش رسید گویای همه چی هستش
باید صفویان رو رتبه 2 می‌نوشتید حداقل
Iran (Islamic Republic of)
یک رهگذر
۲۰:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
درسته اطلاعات چندان زیادی از سلسله هخامنش موجود نیست ولی با همین اسنادی که هست
آقا چه مسلمان هستی چه کافر بی دین. منصفانه قضاوت کن
هخامنش بهتره یا امپراطوری شیعه صفوی؟
صفویان دفاعی می‌جنگیدند و فقط در صورت حمله دشمن پاسخ می دادند
ولی هخامنش وحشیانه به این طرف و اون طرف می‌تاختند و چند تمدن را هم نابود کردن. حتی به مصر و یونان و ساکاها و..... هم بارها حمله ور شدند

صفویان اهل هنر و فرهنگ بودند و ایران در عصر صفوی به اوج تمدن و شکوفایی خودش رسید
ولی هخامنش چی؟ هخامنش فقط اهل عیاشی و فساد و جنایت بودند

سرکار آمدن صفویان:بیرون ریختن مهاجمان مغول
سرکار آمدن هخامنش : حمله وحشیانه به مادها - ویرانی و کشتار فراوان

برای همین عصر صفوی دوران طلایی ایران نامیده شده است
Iran (Islamic Republic of)
مهرشاد
۰۱:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
چرانامی از حکومت قدرتمند المان نازی نبردید تونستن توجنگ جهانی دوم اروپارو تو ۲۶ روز فتح کنن اگر به هیتلر خیانت نمی کردن حتی شاید فاتح اسیا هم میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
رژیم پوشالی باطل آلوده خاخامنش هم ارزش اسم آوردن داره با اون دلقک شان کوروش که مسخره خاص و عام بود به قول دوست پایینی همان بهتر که هخامنش به آسانی محو و نابود گشت
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر
۱۷:۴۴ ۲۰ تير ۱۴۰۳
عثمانی ها و هخامنشیان که جزو بیست های برتر هم نیستن ولی عثمانی ها تو زمان خودشون قویترین بودن و 650 سال عمر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۵ تير ۱۴۰۳
شما باید بدونید که هخامنش بزرگتر از امپراطوری عثمانی بوده و حتی در اصل هخامنشی باید در رتبه دهم و عثمانی در رتبه دوازدهم قرار دارن و این بریتانیا هست که در رتبه ۱ قرار دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
لیست خوبی بود
ولی هخامنش جزو 20 تای اول هم نیست.
هرچند که رژیم پوشالی باطل هخاننش نابود شده و بی اهمیت هستش
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۲۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
اامپراتوری عثمانی جز ۲۵ امپراتوری وسیع تاریخ هم نیست گذاشتیش اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جزو 5 تای برتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
ولی با نسل کشی و جنایت فراوان و غارت بسیار
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۵:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سلام این ناشناس که هی داره میگه کوروش کبیر بد بوده یا چی بوده با مامان خانومت نشست برخواست داشته مردک معلوم نیست مامان تو کی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کوروش دوست نادان
الان پندار و گفتار زشتت رو به نمایش گذاشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۱:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
من موندم این پانفارس مشکلشون با ترک ها چی کروش ی لجن بود که با خواهر و دختر خودش رابطه داشت و اگر اسلام نبود الان معلوم نبود تو ایران چخبر بود و اینکه ایران رو ترک ها زنده نگه داشتن بابک خرمدین نادر شاه افشار و... از فارس بی وجود با خودشون هستن مرگ بر هرچی فارس بی همه چیزه از کروش حرامزاده تر وجود نداشته
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
در جواب به اون جاهل هایی که گفتن کوروش بت پرسته اولن کوروش یکتا پرست بوده و اهورامزدا رو میپرستیده که یکی از نام های خدا هست دومن کجاش کافر بود تو گوگل هم بزنی کوروش و بری سایت هایی که دربارش نوشتن رو بخونی همه جا از اون به عنوان نجات بخش یاد میکنند و یکی ام گفت منتفر هستن عربا و ترکا من خودم ترک تبریزم تو چرت نگو اونا هم که اینا رو میگن از ترس قدرت کوروشه و اینکه هخامنشیان رتبه یک باید باشه چون بيشتر از همه اینا جهان رو گرفت یکی هم گفت اینا جاهل بودند تو جهالتشون رو بگو بگو دیگه به غیر از اینکه به ادیان همه احترام میزاشتن مردم در آسایش بودن و اون کسایی که ار نادانی میگن خونخوار بوده تو یه منبع معتبر بیار که اینو تایید کنه راستی اسلام کامله پس چرا این همه ظلم و ستم هست???? ولی در دوران کوروش بزرگ نبود اینه فرق دین منو شما آقا مدرک بیارید که کافر بوده خونخوار بوده آلوده بوده ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کاربر Ali
پاسخ اراجیف و مزخرفاتی که نوشتی رو پایین فرستادن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
در جواب به اون جاهل هایی که گفتن کوروش بت پرسته اولن کوروش یکتا پرست بوده و اهورامزدا رو میپرستیده که یکی از نام های خدا هست دومن کجاش کافر بود تو گوگل هم بزنی کوروش و بری سایت هایی که دربارش نوشتن رو بخونی همه جا از اون به عنوان نجات بخش یاد میکنند و یکی ام گفت منتفر هستن عربا و ترکا من خودم ترک تبریزم تو چرت نگو اونا هم که اینا رو میگن از ترس قدرت کوروشه و اینکه هخامنشیان رتبه یک باید باشه چون بيشتر از همه اینا جهان رو گرفت یکی هم گفت اینا جاهل بودند تو جهالتشون رو بگو بگو دیگه به غیر از اینکه به ادیان همه احترام میزاشتن مردم در آسایش بودن و اون کسایی که ار نادانی میگن خونخوار بوده تو یه منبع معتبر بیار که اینو تایید کنه راستی اسلام کامله پس چرا این همه ظلم و ستم هست???? ولی در دوران کوروش بزرگ نبود اینه فرق دین منو شما آقا مدرک بیارید که کافر بوده خونخوار بوده آلوده بوده ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
3 صفحه تمام چرت و پرت نوشتی فقط
Afghanistan
Tawab
۱۳:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
باید هخامنشیان را در رتبه ۹و بریتانیا را در اول میگذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
هیچی
۰۱:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
ولش کنید این ناشناس عقب مونده هست اهل عربستان اشتباه تو ایران بدنیا اومده کل دنیا دارن کوروش بزرگ تحسین میکنن نسوز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
مثل اینکه تو سوختی
کدوم دنیا کوروش رو تحسین کرده؟
اعراب و ترک ها که از شنیدن اسم کوروش هم متنفر هستن
فیلم هایی هم که غربی ها و شمالی ها از کوروش ساختن مثل تومیریس و 300 و ایستر و.....
Iran (Islamic Republic of)
هیچی
۰۱:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
ولش کنید این ناشناس عقب مونده هست اهل عربستان اشتباه تو ایران بدنیا اومده کل دنیا دارن کوروش بزرگ تحسین میکنن نسوز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
حکومت شیلا درسته خیلی کوچک بود ولی 900 سال عمر داشت
عمر حکومت عثمانی ها هم بیشتر از 800 سال بود
سلسله بنی عباس هم بیشتر از 500 سال

بعد منافقان فاسد کوروش پرست ملعون به هخامنشی می‌نازند که حتی عمرش به 220 سال هم نرسید!
و فقط هم کار هخامنش تهاجم و وحشی گری و از بین بردن تمدن ها و شرارت های گوناگون و کفر گویی و.... بودش
جالبه به دروغ هم می‌گویند ما خشونت و بَرده داری نداشتیم!!!
پس تخت جمشید از رو هوا درست شد دیگه؟ 20 هزار بَرده و اسیر کشک بودن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
چرا در مورد اشکانیان، تنها ملتی که در برابر روم ایستادگی کردن یا ساسانی که رومی هارو تا دریای مدیترانه عقب روندند و یمن و آسیای میانه را تسخیر کردند ننوشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
رژیم ساسانی و اشکانی تعریفی ندارند. رژیم هایی ضعیف و عقب مانده و جاهل بودند
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۰:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
آقای ناشناسی که ۳۰ دی ۱۴۰۲ پیام دادی تو از کی داری کامنت میزاری از ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ هر چی کامنتا رو میخونم هی به کامنتای تو می رسم هی میگی کورش جنایتکار خسته نشدی ؟ ماشالله خیلی پر کاری خسته نباشی ادامه بده سال بعد دوباره سر میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
بیخود سعی نکن صحنه سازی الکی درست کنی
کوروش کافر آلوده جنایتکار مخالفان بسیار دارد
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۳:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
البته باید در نظر داشته باشیم که فروانروایی های در تاریخ وجود داشتند مثل مصر،کره،آلمان نازی و... موافقید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۹ دی ۱۴۰۲
فقط منشور حقوق بشر همین برای بی سواد ها کافیه
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۱۰:۱۰ ۳۰ دی ۱۴۰۲
این قدر یاوه و دروغ بهم نبافید
جلوی در سازمان ملل چنین منشوری نیست
فقط در یک موزه انگلیس نگهداری میشه که جدیداً ارسال شد به تل آویو

خود آمریکا آن ذره اقتدار پوشالی و جعلی رژیم آلوده باطل هخامنش رو با خاک یکسان ساخت با ساخت سری بازی ها و فیلم ها و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۰ دی ۱۴۰۲
درضمن این کتیبه هم فقط سندی بر جنایات و فساد های کوروش حقیر و صغیر هستش
که بت پرستی خودش رو هم اعلام کرده و فحشا و منکر رو آزاد گذاشته
بعد بعضی زرتشتی ها و منافقین بهش گفتند ذوالقرنین!
آقای رائفی پور هم معصوم نیست که بالاخره یه اشتباهاتی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
کوروش صغیر ارزش مقاله گذاشتن ندارد
Sweden
محمدعلی جوانشیر
۱۲:۰۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
ایران یا پارسیان، سومین امپرا طوری جهان انظر گسترش جغرافیایی ( آسیا، افریقا، اروپا) ازنظر قدرت وتواناترین در حوزه های علوم،فنون ومتمدنترین و باشعور ومتشخص ( که آنروزها معرفترین،دانایی در علوم وفنون عالمترین،متمدن ترین ، امپراطوری ) در جهان با گسترده گی ۸میلیون کیلومتر مربع و پر جمعیت ترین امپراطوری که اولین امپراطوری که دارای روش‌های مختلف تشکیلاتی و اداره امور را امپراطوری پارس حدود ۳هزار سال پیش که با ایجاد اداره امور کشور بصورت فدرالیسم در دنیا اداره میشد، که هر ملک یا سرزمینی پادشاهی،برای اداره ملک وکشور خود، که تابع حکومت مرکزی یا امپراطوری کبیر هخامنشی، که به فرمانروای مرکزی ،شاهنشاه (یا شاه شاهان ) اطلاق میشد تا آن موقع ، ۱۰ امپراطوری بزرگ قدیمی ،کوروش با ایجاد آئین و شیوه تعیین حدود وقواعد یکسان و عادلانه، ،برای اولین بار در دنیا تاسیس و ثبت گردید ، در دوره امپراطوری کوروش بزرگ ،اولین و بزرگترین امپراطوری جهان بود،که در مکاتب وحتی ادیان مختلف بنامهای مختلفی دارای مقام معظم ومقدس ذکر میگردد ، مانند ذوالقرنین، و ذوالفقار و.. که حتی در ادیان الهی، مانند دین یهود از ایشان بعنوان پیامبر و انسان مقدس و واجب الاطاعه می‌پندارند( یهودیان ایشان را تحت عناوینی مانند خوروش، سایروس ،کوروش .. و واجب الزیاره میدانند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ دی ۱۴۰۲
جوانشیر این قدر یاوه بهم نباف
کوروش صغیر و حقیر عددی نبود
فقط اهل جنایت و نیرنگ بود

برو با دیدن چند تا ستون خرابه ات خوش باش

کوروش خونخوار
که بود فاسد و جنایتکار
ذاتش بود آلوده و طمعکار
به درک واصل شد مثل سایر کفار
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی پژوهش
۱۲:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
و باز هم خبرها از سال گذشته ؟؟؟
Germany
kan
۲۳:۱۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
بزرگ ترین امپراطوری مغول ها بود در دنیاه
Germany
ناشناس
۰۵:۲۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
کسانی که دارن درباره حکومت هخامنشی بد میگن برید از تاریخ بپرسید که ما کی بودیم و چطور فروریختیم توی که داری درباره شاهشاهان کوروش بزرگ نظر بد میدی تو از کجا میسوزی از کجا از چه قوم بی ریشه ای. هستی بدبخت تو نمیدونی کوروش کیه گو میخوری میایی نظر میدی کوروش یا همان ذلفقار بزرگ ترین و امپراطوری و بهترین پادشاه کل تاریخ هست تو از همونای هستی از همون قوم پست و بی غیرتی که الان داری اینجا درباره پدر ایران زمین بد میگی برو بپرس ببین بشنو و بیا قضاوت کن امپراطوری فقط شاهنشاهان کوروش بزرگ بود بقیه چرتن ،?زنده باد کوروش بزرگ ،?زنده باد لر لر زاده از قوم بی باک کوروش بزرگ بودیم هستیم خواهیم بود ?اصالت خریدنی نیست لر لر لر زنده باد لر❤️⭐?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
کوروش صغیر و حقیرتون آخر چه قشنگ راهی جهنم شد
Iran (Islamic Republic of)
لر بزرگترین پادشاهی
۰۵:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
کسانی که دارن درباره حکومت هخامنشی بد میگن برید از تاریخ بپرسید که ما کی بودیم و چطور فروریختیم توی که داری درباره شاهشاهان کوروش بزرگ نظر بد میدی تو از کجا میسوزی از کجا از چه قوم بی ریشه ای. هستی بدبخت تو نمیدونی کوروش کیه گو میخوری میایی نظر میدی کوروش یا همان ذلفقار بزرگ ترین و امپراطوری و بهترین پادشاه کل تاریخ هست تو از همونای هستی از همون قوم پست و بی غیرتی که الان داری اینجا درباره پدر ایران زمین بد میگی برو بپرس ببین بشنو و بیا قضاوت کن امپراطوری فقط شاهنشاهان کوروش بزرگ بود بقیه چرتن ،?زنده باد کوروش بزرگ ،?زنده باد لر لر زاده از قوم بی باک کوروش بزرگ بودیم هستیم خواهیم بود ?اصالت خریدنی نیست لر لر لر زنده باد لر❤️⭐?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۵ دی ۱۴۰۲
از ادبیات زشتت فهمیدم از کدام قوم هستی
کوروش پرستان چو ادعای پندار و گفتار نیک می‌کنند
اما در خلوت و آشکار آن کار دیگر می‌کنند!

در عجبم چنین کامنتی با این لحن زشت و نامناسب تأیید شده
واقعاً ادمین این سایت زنده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
همه این بحث ها چرته. الان کدوم کوروشی یا غیر کوروشی برای نجات این مملت تلاش میکنه؟ در لحظه زندگی کند هیچی تو گذشته جز درس عبرت نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
چرا المان نازی رو نگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
چرا هیچ ندونسته میگید که این کوروش کبیر ظالم است برید خداروشکر کنید همین اقا ایران رو نگداری کرد تا به اعلان همین فرد که روسیه که میخواست نسل ماهارو منقرض کنه
جلو داری کرد .ناشکری نکنید
یه بعضی میگن حقش جهنمه
یه عده میگن کوروش بت پرست بود
?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
کوروش صغیر بدبخت آخرش چه قشنگ راهی جهنم شد
به امید روزی که نتانیابوی جنایتکار هم به سرنوشت فرعون و صدام و نمرود و کوروش و خسرو و.... دچار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
بچه آخه چی میگی تو تو سگ کی باشی که در مورد یک فرد مومن که حتی بعضی از مورخان معتقدند از مردی در قرآن یاد شده به اسم ذوالفقار که احتمال دادن اون کوروش کبیره
پس بجا گوه خوردو حواست باشه برو اول ببین اون چه کار مهمی نه تنها برای ایران برای آسیا و حتی اروپا وٱفریقا کرده بعد زر بزن حله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ دی ۱۴۰۲
14:51
کدوم پیغمبری بت پرستی رو آزاد گذاشته خو؟!!
کوروش یک وحشی زشت خونخوار شیاد بد اندیش گمراه آلوده بود
دیگه ام حرف اضافه نزنی ها پانفارس زرتشتی متوهم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۲
کوروش جنایتکار وحشی شیاد آخرش به درک واصل شد

تنها حامی اش هم همین اسرائیلی های جنایتکار هستن و زرتشتیان کافر بی ادب فحاش آلوده گستاخ در ایران
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
بزرگترین امپراطوری بریتانا
Indonesia
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
چرا امپراطوری گوگوریو رو نگفتید
زیاد جومونگ می بینم
Afghanistan
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
بزرگترین امپراطوری جهان اسلام امپراطوری عثماتی بوده و هست و است به همه معلوم هم است
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۰۹:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
طاها راشدی
۱۰:۱۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
عملا مغول امپراطوری نبوده اونا فقط یه قوم بیابان گرد وحشی بودند و حکومتی برپا نکردند
Germany
kan
۲۳:۱۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
بزرگ ترین امپراطوری مغول ها بودن غیر انکار شدنی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
امپراطوری رم با این همه وسعت هیچ تعریفی ازش نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۰۹:۲۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مثلا چی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
کسایی که میگن هخامنشیان توهم و جعلی هست دوران پهلوی ساخته شده که از حرفاشون معلومه پانترک هستن برن عکسهایی که دوران قاجار از تخت جمشید گرفته شده ببیند و بعد بیا اینجا صحبت کنند بعدش امپراتوری از لحاظ وسعت حساب نمیکنند از لحاظ جمعیت نظامی اقتصادی فرهنگی و قدرت حساب میکنند که هخامنشیان اون دروان ابر قدرت بودن که در گینس ۴۴درصد جهان در اختیار داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
سلام
برو با دیدن همان 4 تا ستون خرابه تخت جمشیدت خوش باش
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۶:۴۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اخه کل خشکی ها 44 درصد نمیشه چطور 44 درصد رو در اختیار داشتند ؟در ضمن کی گفته حالا فارس بودن خودش نوشته اشوری و سومری و ماد و... و اصلا حرفی از فارس نیست این وسط خواهشا تفرقه افکنی نکن همه ایران میدونن که اصیل ترین و قدیمی ترین قوم ایران تورک ها هستن زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۹ تير ۱۴۰۲
چرا این هخامنش پرستان همه جا توهین میکنند از روی تعصب کورکورانه و بی سوادی نظر میدن.بی ادب و بی شخصیت هستند همش توهم دارند حقیقت ها رو انکار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۲۳:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
میدونی چرت و پرت میگی آقای امیر درست میگه آخه ناشناس تو مگه رومی هستی بدم میاد از اینایی که میرن تو فاز یه کشور یادشون میره ایرانی هستن چه کرد چه فارس و چه گیلک ایرانیم نه کره ای ونه انگلیسی و یا هرجا فقط ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
کوروش کبیر بزرگترین امپراطوری بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
البته از آخر
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۰۹:۲۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
درود بر بزرگترین و عزیزترین و شریف‌ترین امپراتوری نامی جهان کسی که قوانین حقوق بشر را بر رویه سنگ نوشت کوروش کبیر تا ابد جاوید نام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
چه چرت و پرتی بهم بافتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
یک جوان 30 ساله ای به اسم اسکندر اومد این هخامنش ظالم کافر مرتد رو متلاشی و نابود ساخت
و امارت شان یعنی تخت جمشید رو هم آتش زد و منهدم ساخت
این نشان می‌دهد که خانه عنکبوت چه قدر سست و بی بنیان است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
همتون چرت میگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
فقط کوروش کبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
خورش کبیر؟!!!
کوروش = کافر وحشی خونخوار زشت شیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
بزرگترین امپراطوری ذوالقرنین بوده که از شرق و غرب عالم تحت سیطرش بوده بعضیا میگن ذوالقرنین همون کورش کبیر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
ذوالقرنین اسکندر مقدونی است که طومار رژیم فاسد کافر صهیونیستی مرتد هخامنش رو درهم پیچید و منقرض ساخت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی.پ
۱۶:۲۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
امپراتوری روم در زمان خودش كل دريا مديترانه رو در اختيار خودش داشت و جنگ هاي زيادي با ايران داشت كه در بيشتر جنگ ها شکست ميخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
این حرفا نه نون میشه نه آب
یه بحث چرت و پرت بی فایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
احسنت بهترین پیام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
بزرگتری امپراطوری و قدرتمندترین هخامنشیان بوده وهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
زنده باد نام سکندر ذوالقرنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بابا جان این حرفها همش رفت توی کوزه. شکم سیرها الکی میان یه چرند میگن میرن . بفکر شکم زن و بچتون باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
همه این امپراطوری ها الان نابود شدند
و صاحبان و پادشاهان از دنیا رفتند
این قدر به فکر دنیای فانی و پست و محدود نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
بهترین پیامی که این صفحه دیدم همین است
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۰۲:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
زمان حضرت علی ع مساحت حکومتش حدود ۱۰ میلیون کیلومتر مربع بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۰۹:۳۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
حکومت امام علی (ع) از حجاز تا کوفه بود
Iran (Islamic Republic of)
طوفان علیه سلام
۱۱:۴۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
فکر کنم سلجوقیان بزرگ روفراموش کردین
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
باید به حال بعضیا فقط تاسف خورد .کوروش اولین کسی بود که منشور اخلاق نوشت کوروش به گفته خیلی از عرفا مثل ایت الله طباطبایی همان ذوالقرنین هست.تاریخ همش خوبیه کوروش رو گفته . از اینا مهمتر این امپراطوری به اسم ایرانه حالا اینکه بعضیا چطور تاریخ کشور خودشونو زیر سوال میبرن نمیدونم؟(حب الوطن من الایمان.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کوروش بت پرست بود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
بله
در کتیبه استوانه ای کوروش هم اسم تمام بت های کوروش اومده
Iran (Islamic Republic of)
امیر مهدی آشتیانی
۱۳:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
نه کورش بت پرست نبود اون اهورامزدا رو می پرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه
کوروش یکتا پرست نبود
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۱۱:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
لطفا کذبیات و چرندیات و حرف های بی اساس و دروغ عده ای شیاد رو تایید نزنید
سپاس

ان شاء الله که هرچه زودتر ظهور امام زمان حضرت مهدی بیاد
و حکومت مقدس یکپارچه و قدرتمند اسلامی جهان رو فرا بگیرد
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
احسنت از قسمت آخر پیامت خیلی خوشحال شدم
ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۱۱:۴۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
ببین چه جنگی بخاطر نوشته های این مطلب به راه بیفته
افرادی که نظر فرستادید و با توهین و دشنام و تمسخر و..... دارید جنگ روحی و روانی به راه میندازید

اصلا به شما ربطی نداره فقط مقاله رو بخونید خوشتون اومد بنویسید خوب و عالی

بدتون اومد بفرما یه سایت دیگه این قدر هم دعوا و جنجال به راه ننداز
و فکرت رو برای خودت نگه دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آره برادر
توهمات کوروش پرستان ارزش کوچک ترین توجه هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
وسیع ترین قلمرو حکومتی تاریخ مال مغول ها بوده وبزرگترین تمدن مال روم باستان و غنی ترین تمدن آریاییها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
روم فقط ۴۰۰ سال عمر کرد و حتا کل اروپا رو هم نتونست بگیره و البته تمدن غنی خودساخته هم نداشت.مغول هم که شوخی جالبی بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
بزرگ ترین تمدنو مصر داشته ولی مصر به خاطرا خدایان وعهدوپیمان کشور گشایی نکردند ولی برای دنیایی پس ازمرگ وتمدن کم نذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
اما
دوره مورثی بودن حکومت ها دیگه تموم شده

الان در 98 درصد کشور های جهان قانون دموکراسی حاکم هستش (حق رای و انتخاب رئیس جمهور شایسته توسط مردم)

در حال زندگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
اصلا چه ربطی به ما داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
این مقاله اگر واقعیت هم داشته باشه به درد کسی هم نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۱۰ ۱۹ دی ۱۴۰۰
به نام خدا
سلام
قابل توجه : فردوسی پیامبر نبوده که بهش وحی شده با‌‌شه
و 2 هزار سال پس از هخامنشیان به دنیا اومده بود پس نمیدونسته چه اتفاقاتی افتاده
4 تا شعر بی مفهوم از پیش خودش سرهم کرد تموم شد و رفت
که با واقعیت از زمین تا آسمون فرق داره
نه پند و عبرتی در شاهنامه هستش. نه نکته خوبی که به درد زندگی بخوره
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۴۹ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سلام و درود
کاملا صحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۴ دی ۱۴۰۰
درود بر شرافتت هم وطن
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
هر وقت لیاقت اینو پیدا کردی که یک بار از آغاز تا پایان شاهنامه رو بخوونی،بعدش بیا حرف صد من یک غاز بزن.بی ریشگی بد دردیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شرف چیزی هست که در وجودِ بی وجودِ هیچ ایران ستیزی نیست،به ویژه پانترک جماعت که ملغمه ای است از بیسوادی بیشعوری بیخردی.
Turkiye
سید علی داوری
۰۱:۲۶ ۱۹ دی ۱۴۰۰
در مورد مغول ها که شما نوشتید وحشی بودند و کشتار میکردند کاملا تاریخ برعکسه و فقط نویسندگان ایرانی مغول ها را وحشی نوشته اند چون کل ایران را با سربازهای کمی فتح کرده بودند مثلا نوشته اند در نیشابور یک میلیون و نیم جمعیت را کشته اند در حالیکه مورخان اندازه ی کل نیشابور را یازده هزار نفر نوشته اند پس دروغی بیش نیست . ضمن اینکه بزرگترین امپراطوری پیوسته و قدرتمند جهان برای مغول ها بوده است . کمی تحقیق کنید و زندگی چنگیز را مطالعه کنید میبینید که واقعا انسان شریف و بزرگی بوده چطور یک وحشی میتونه این همه کشور و فرهنگ را با هوش و درایت به اتحاد برسونه ؟ تا زمان مرگ چنگیز که امپراطوری مغول در حال رشد بود متاسفانه نواده های مغول بودند که باعث تبانی و حرج و مرج شده اند. الان نسل بسیاری از کشورهای افغانستان ، چین ، ترکمنستان ،‌ایران و آذربایجان از نژاد مغول ها هستند. نام خدای مغول تانری بود و ترک های ایران هم به خدا میگن تانری - چنگیز به معنی دریای پهناور به زبان ترکی هست و همچنین تموچین از کلمه ی تمیر یا دمیر به معنی آهن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۹ دی ۱۴۰۰
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۹ دی ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چه جالب،خود نادان جماعت پان ترک میان کامنت میذارن بعد خودشون هم میاد میگن عالی! جالب! درود به شرف؟! ات ...پاشو جمع کن خودتو پان ترک دوزاری دروغ و تحریف تاریخ توی خون شما بی بته هاست.درباره مغول میخواین بدونین؟ یوتیوب شروین وکیلی. دیگه هم اراجیف بهم نباف اینجا باکو و آنکارا نیست که مزخرفات و جعلیات فرقه ضاله پانترکیسم رو بخوای نشخوار کنی.باشگاه اگر وطن و ناموس سرت میشه،درج کن،با خودت چند چندی که عرصه جولان به دشمنان خودت و وطنت و شرافتت و نیاکانت میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
Persian Empire
۱۷:۰۸ ۱۰ دی ۱۴۰۰
قابل توجه اون نادان هایی که به امپراطوری عثمانی افتخار میکنن اگر تاریخ خونده باشید میدونید که در تمام دوران حکومت عثمانی ترکی حرف میزدند و پارسی مینوشتند اینرو توی سریال سلطان سلیمان که ساخت کشور ترکیه هست هم میتونید ببینید و الان نزدیک صد سال هست که ترکی حرف میزنن و لاتین مینویسن زمانی که رضا شاه با آتاتورک ملاقات میکنه اتاتورک به رضا شاه میگه کاش ما هم کسی مثل فردوسی داشتیم تا زبان رسییمون معلوم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
نامه آتاترک به محمدعلی فروغی هست.
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۳:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ببخشید پارسی میتوشتند دقیقا ینی چی؟ مگه زبان فارسی نوشتاریم داره؟ نکنه منظورتون ادفبای عربیه؟
نادان نباش دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون حروف الفبای عربی بود دوست عزیز
الان هم ما داریم از الفبای عربی استفاده میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
کاش این حکومت هخامنشیان حفظ میکردن تا الان ایران خیلی بزرگ بود. دیگه هم با این قانون های جهان نمیشه کشور کسی رو گرفت و دیگه کسی هم نمی تونس کشورمنارو بگیره و ایران میشد بزرگترین کشور جهان
Iran (Islamic Republic of)
زهرا میرزایی
۰۶:۵۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام علیکم
به نظر من ما باید با تلاش و پشتکار دوباره اولین کشور بزرگ جهان (منظورم نه فقط از لحاظ مرزی بلکه از تمام لحاظ مثبت)است برگردیم
هر چند که الان هم به نوعی داریم این کار را انجام می دهیم
انشاالله ایران دوباره بهتر و بهتر بدرخشد
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۱:۵۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
بهترین پیام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
دیه خو نمیشه کشور رو بزرگ کرد به خاطر قانون ها دی اگر از لحاظ های دیگه مثبت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
1 هخامنشیان 2 مغول 3 هان 4 امپراتوری ژاپن 5 ساسانیان 6 حبشه 7 روم 9 بریتانیا 10 عثمانی
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۲۰:۰۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
داداش عثمانی 600 سال حکومت کرد بیشترین مدت حکومت ایران به 200 سال نمیرسد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
حرف مفت نزن عثمونی نسل کش فقط ۴۰۰ سال بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
هرچی بود نابود شد تمام شد رفت
به ما هم هیچ ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۲۲:۲۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
یعنی افسوس میخورم و متاسفم به حال بعضی ها.
با اقتدار ترین شاه جهان و از عزیز ترین و صالح ترین بندگان خدا حضرت سلیمان نبی هستش.
پیامبری با ده ها معجزه
از معجزه صحبت با تمام موجودات گرفته تا قالیچه پرنده.
به لطف خدا، سپاهی از جن و انس و تمام موجودات در اختیار ایشان بود.
پیغمبری بود که عظمت و شکوه قلمرو پادشاهی اش جهان رو احاطه کرده بود.
به یاری خدا حکومتی پر از عدل و پاکی و برابری برپا کرده بود که شکوه و پاکی در آن زبان زد جهان بود.
چهره ای نورانی و پر برکت داشت
آیا با وجود چنین پیامبر عظیم شان و صالحی نیاز به گفتن نام این 4 تا اجنبی بود؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
بله این درست است ولی حکومت حضرت سلیمان از لحاظ متر مربع زیاد بزرگ نبود ولی خیلی خیلی خیلی ثروتمند بود
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۶:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
درود بر مردان و زنان پارس و ماد
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
مرگ بر پانترکیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
منظورت کیه
بدم میاد از هرچی 2 پهلو و دورو هستش
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۲:۱۰ ۲۲ تير ۱۴۰۰
امپراطوری ها در دوران خودشون دسته بندی میشنند در دوران باستان بزرگترین امپراطوری هخامنشیان بودنند که بر دو سوم مردم جهان تاکید میکنم مردم جهان نه کره زمین حکومت کردنند که اوج قدرت و بزرگی امپراطوری در زمان خشایار شاه بود و بزرگترین امپراطوری در قرون وسطا مربوط به بریتانیا میشه که به دلیل استعمار گری و حکومت بر خیلی از کشور ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
داداش دو سوم نه یک دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
چشم فاشیست همیشه گوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سلام، رتبه‌ بندی که کردید غلطه درستش اینه
1_هخامنشی
2_ امپراتوری روم
3_ بریتانیا
4_ آمریکا
5_مغول ها
6_ عثمانی
7_امپراتوری اسپانيا
8_ آلمان نازی
9_ تیموریان
10_ امپراتوری پرتغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چه آمار مزخرف و بی اساسی
دیگه حرف از خودت در نیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
شما آمار با اساس و مشعشع خودتو بده خب!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
من مثل تو نیستم بدون مدرک حرف بیخود برنیم
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۰۳:۰۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
۱-بزرگترین امپراتوری تاریخ بریتانیا و اولین امپراتوری هخامنشیان است السلام و التمام و الکمال
۲- نصف دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
بریتانیا خالق تمدن نبوده و فقط استعمارگر بوده.
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۱۴:۵۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
نه هردو هخامنشی بوده از نطر جمعت جهان اگه کمی فکر کنی 48درصد مردم در تمدن هخامنشی بودن از هر 100 نفر تو دنیا 50 نفرشون از این حکومت بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مهم نیست در گذشته چی بودم مهم الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
کاملا درسته.
Iran (Islamic Republic of)
نه
۲۰:۱۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
کاملا اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
الان مهمه
گذشته گذشت
آینده هم معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ شناس
۱۹:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
هخامنشیان که فقط مرز چین و روسیه رو داشت و بقیه کشور ها تصرف کرده بود و حتما اسم کشور چین را ایران در زمان هخامنشیان انتخاب کرده بعد هخامنشیان تمدون ساسانیان بود که ایران کوچکتر از قبل شد ولی روم هم تحت فرمانش داشت که در جنگ چین و روم از طرف ساسانیان یک حکم اوردند و از جنگ بین چین و روم جلو گیری کرد و هرکی هم میگه ساسانی و هخامنشیان ضعیفه اشتباه فرض کرده فقط قاجار و بعد حکومت قاجار ضعیف بود و ترسو بودند و باعث کوچکتر شدن ایران شد سربازان هخامنیشیان دو میلیون نیم سرباز داشت و ماد ها هم ضعیف بودند ولی بعد ها قوی تر می شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
عجببب استاد بر پایه ی کدوم مستندات تاریخی دارید حرف میزنید ؟تمدون ایران با تمدن روم چه فرقی داشت؟بدم میاد از افرادی که راجب هر چیزی نظر میدن بشین سر جات مطلب رو بخون مجبوری راجب تمدون نظر بدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تمدن کیلو چنده.
آخرش همه 2 متر قبر بیش تر نمیبرن.
به این فکر کن ایمان و اعتقاد داری یا نه؟؟
کسی که ایمان به خدا و پیغمبرانش نداشته باشه به هر گناه زشتی آلوده خواهد شد.
چون فکرش اینه اون دنیایی که وجود نداره. پس آزادم هر عمل قبیح و زشتی که دوست دارم انجام بدم
هیچ وقت شرافت و پاکی بدون ایمان به خدا نبوده و نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
فرق تمدن روم با ایران اینه که فقط ۴ قرن دوام داشت و حتا نتونست کل اروپا رو فتح کنه و البته الان هم زنده نیست اما ایران اولین تمدن تاریخ و دروازه تمدنهاست و روم خیلی نوپا تر از تمدن ایران هست کتاب ایران تمدن راه ها از شروین وکیلی
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۱:۱۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
سلام
موافقم عزت و انسانیت ربطی به تاریخ و 4 تا ستون خرابه نداره
حب دنیا سرطانه این قدر به فکر سرمایه نباید بود

مهم : روزی حلال تا حدی خوبه که آدم دستش به دهنش برسه و به نیازمندا کمک کنه و بیمارستان و مدرسه بسازه

هزار تا ویلا هم داشته باشی تو یکیش باید زندگی کنی
اخرش هم هیچی هم نمیتونه تو رو از مرگ نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
به نظر من بزرگترین فرمانروای تاریخ، کیخسرو بوده که هم دادگر بوده هم وسعت کشورش خیلی زیاد بوده و هم یکی از بزرگترین و طولانی ترین نبردهای تاریخ در زمان کیخسرو اتفاق افتاده که بیش از یک سوم شاهنامه درباره این لشکرکشی های کیخسرو هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
اما امپراطوری ساسانی از اینا خیلی بزرگتر بود چهارصد و پنجاه سال حکومت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
با این حرفت استخون های هلاکوخان مغول توی گور لرزید.
امپراطوری ساسانی ضعیف بود. و مساحت کمی داشت (فقط 3 کشور رو در بر می‌گرفت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
گوربابای هلاکو خان و هرچی مغول کرده به ما چه کجاش لرزید چشمش کور میخواست نیاد وحشیگری این طرفها که گور به گورش نکنیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام، اولین امپراتوری جهان هخامنشیان بود که تونست نیمی از جهان رو یکپارچه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
نیمی از جهان؟؟
پنج قاره روی سیاره زمین داریم
با پنج اقیانوس
کلا هخامنشیان، کمتر از نصف آسیا رو در تصاحب داشتن
نصف یه قاره کجاش کل جهان؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
منظورم از نیمی از جهان نیمی از کره‌ زمین نبوده منظورم تمدن‌ های اون موقع بوده‌.
Iran (Islamic Republic of)
M.B.Z
۱۷:۲۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
یه طوری میگه قاره انگار کسی توشون زندگی میکرده
تازه خیر سرت پادشاهی با شکوهی بوده که الان داری توش زندگی میکنی دنیا از دروغ های بزرگ تاریخی بر ضد ایران استفاده میکنه که شکوه این پادشاهی از چشم بیوفته بعدا شما هم حتی به این قلمرو لطمه میزنین یارو میگه یونان که کلا یه روستا بوده ۵۰هزار نفر سرباز داشته توی هر جنگ هم از مقیاس زیاد ارتش جاوید تا حد ۴برابر گفته شده و شما کاملا میگین خب شکست خوردیم دیگه فقط دیگه نمیگین اگه هخامنشیان خودشونو به مرز خاکی روم میرسوندن ما الان بزرگ ترین ابر قدرت جهان می شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
جناب منورالفکر منظورش نیمی از جهان شناخته شده آن روزگار هست گویا فراموش کردی قاره امریکا و استرالیا فقط چند قرن هست که برای این سوی اقیانوسی ها شناخته شده قلمرو هخامنشیان از شرق چین تا مصر بود یونان هم بخشی از آن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۵ تير ۱۴۰۲
هخامنشیان به هند هم نرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
امپراطوری خلفای راشدین از اینا دیگه خیلی باعظمت تر بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
خیییییییللللللللللیییییی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
ذوالقرنین بزرگ یکی از این 2 نفره : جمشید یا کوروش کبیر
چون در قرآن هم گفته شده که جلوی قوم فاسد و ظالم یاجوج و ماجوج ایستادگی کرد
هم مردی خدا پرست و با ایمان و مهربان و عادل بود
و از هر نعمتی رشته ای در اختیار داشت.
و به شرق هم لشکر کشی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
به احتمال زیاد اسکندر مقدونی همون ذوالقرنین در قرآن هستش.
چون با لشکر کشی تمام امپراطوری های ظالم رو از صحنه روزگار محو کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
۱۲:۵۴ اسکندر ،ذوالقرنین نیست چون سمت و سوی لشکرکشی هایش با ذوالقرنین قرآن نمیخواند!و سد هم نساخته! چرت و پرت ننویس .انقدر لینک درباره ذوالقرنین وجود دارد که مزخرفات تو را پاسخ علمی داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آخه بی سواد جمشید که یک افسانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام بر همگی شماره ی ۷ امپراتوری روم مقدس می باشد نه امپراتوری روم به انگلیسی هم این roman holly empire
هست
امپراتوری روسیه هم در تاریخ ۱۹۱۷ سقوط کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
کوروش از اسکندر مقدونی شکست نخورد تخت جمشید در زمان داریوش سوم که از اسکندر مقدونی شکست خورد ب اتش کشیده شد والله بعضیم میگن در زمان پادشاهی یزد گرد سوم که یزد گرد سوم زمان فرار ب دست اسیابانی کشته میشه که همون زمان هم دختر یزد گرد سوم ب نام شهربانو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
یه ترجمه کن ببینیم چی گفتی ، یه بار دیگه با حوصله آرام آرام و شمرده شمرده توضیح بده بفهمیم چی میگی ، عجله نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۰ تير ۱۴۰۰
داریوش سوم ۵۵۰ سال قبل از میلاد کشته شد همون زمان هم تخت جمشید ویران شد. یزدگرد سوم ۶۵۰ سال بعد از میلاد کشته شد. یعنی بین هخامنشیان تا ساسانیان حدود ۱۰۰۰ سال فاصله هست.
Turkiye
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ دی ۱۴۰۰
کوروش توسط توممیریس در شمال ایران در کنار رود ارس کشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
۱۱:۳۵ ،ارس این سوی ایران است،افسانه تومریس آن سوی ایران، حتا بدیهیات تاریخ و جغرافی را نمیدانید،یوتیوب شروین وکیلی پاسخ به جعلیات تحریفات و دورغ های پانترکیسم درباره تاریخ باستان.
United States of America
وطن دوست
۰۸:۳۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
عزیزان دقت کنید آخر تیتر خبر نوشته انتشار این خبر دلیل بر تائید محتوای آن نیست . مطمئنن چیزی که مشخصه امپراطوری هخامنشی حرف اول میزنه طبق مستندات و مدارک . اینکه اونموقع عربی به این صورت وجود نداشت . رجوع کنید به کتیبه ها و
دست نوشته های کنده کاری شده در دل دیوارها و کوه ها . درود بر پارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
تو آمریکای پست اومدی دعوای عجم و عرب راه میندازی؟؟
که چی بشه؟؟
به اهداف برسی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
ی دفعه نگی امریکا هم مال کورش بود بندازنت بیرون آواره بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
آ درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
الما
۱۳:۴۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
نژاد پرست نباشید..وفخرفروشی نکنیم..داشتیم را نمی گویند داریم را می گویند
Iran (Islamic Republic of)
سازمان مبارزه با تحریف تاریخ
۱۵:۵۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اون موقع عرب وجود نداشت؟ احیانا چیزی از تمدن سبأ و دولت معین نمیدونی؟ دولت معین در یمن امروزی و هزارسال پیش از میلاد مسیح ایجاد شد . یعنی سیصد سال قبل از مادها و پونصد سال قبل از هخامنشیان.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
در تواریخ کهن نام عرب با مفهوم امروزی وجود ندارد برجسب سامی را هم امروزه باستانشناسان به مهاجران آفروآسیایی میدهند که یمنی ها شاخه جنوبی ان هستند از باب المندب وارد این سرزمینها شدند از افریقا.استان اربایه در زمان هخامنشیان به عربستان کنونی گفته میشد که بخشی از قلمرو ایران زمین بود،کتاب تیره های ایرانی جلد دوم ص۲۵
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰
۱۴:۱۳ ۲۴ دی ۱۴۰۰
کوروش توسط شخصی به نام چوتوسموریان در حواشی رود ارس به طرز وحشیانه ای به قتل رسید
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۳:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
شما تو آمریکا پولای مردمو بخور نمیخواد وطن پرست بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
۲۴ دی اراجیف دانشگاه های در پیت جمهوری باکو رو هرکجای دنیا نشخوار کنی بهت میخندن! حتا توی دانشگاه های ترکیه هم سالهاست این اراجیف و دروغها را تکرار نمیکنند، تاریخ بخوان.بگرد همینجا منبع موثق معرفی شده،دکتر شروین وکیلی.
Iran (Islamic Republic of)
علی‌ام
۰۲:۲۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
یه سری از دوستان میگن اعراب اولا اعراب هرگز بر ایران حکومت نداشتن شما فقط طبق گفته ها و شنیده هاتون نظر میدین اگه ۵۰ تا کتاب تاریخی بخونین میفهمین چی به چیه اعراب فقط حمله کردند و غارت کردند ولی چون قدرت فرمانروایی بر ایران رو نداشتن به خود ایرانی ها سپردن و اینکه اعراب اصلا امپراتوری نداشتن
در ضمن بزرگترینش هخامنشی در زمان داریوش بوده که ۴۴ درصد از جهان "شناخته شده ان زمان" را در بر گرفته بود!…
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
اشتباه میکنی. تاریخ بیهقی رو مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
تاریخ بیهقی رو مطالعه کردیم دیدیم که ایرانیان خودشان دربار را اداره میکردند چون اعراب بادیه نشین مملکت داری نمیدانستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
یکی از دوستان میگه شاهنامه تخیلی بوده پس حضرت نوح چطوری چند هزار سال زندگی کرده؟جمشیدم چندصد سال حکومت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شما برو مقاله های علمی رو بخون
حیواناتی هستن مثل لاک پشت بیش تر از 300 سال میتونن عمر کنن.
آیا خدایی که جهانی با این عظمت آفریده براش خیلی سخته که بیاد به پیغمبرش هزار سال عمر ببخشه.؟؟
ولی اینکه یک پادشاه بی ایمان مثل جمشید شد ها سال عمر داشته باشه.
یکم دور از عقل و منطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
از نطر من ایمان داشتن یا نداشتن مهم نیست مهم انسانیته از نظرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
چین کمونیسم هم همین حرف رو زد کارش رسید به هزار جنایت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
حالا ادیان رو تایید نمیکنم،ردم نمیکنم که نظرم نوشته بشه.اما یعنی واقعا شاهنامه نیاز به توضیح داره که دروغ بوده؟دروغ محض بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
ما به چین کمونیسم چی کار داریم مش رجب اردوغان
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۱۱:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
بله بالاتر هم اون بنده های خدا گفتند
با چین و روسیه کمونیسم و مصر و... کاری نداری
فقط اومدی جنگ اعراب و ایرانیان رو به راه بندازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۱ دی ۱۴۰۰
حضرت نوح یک پیامبر بوده با یک ادم ساده مثل جمشید مقایسه اش میکنی؟
اصلا درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
حضرت نوح پیامبر بوده

ولی جمشید یک شخصیت تخیلی و افسانه ای است
Iran (Islamic Republic of)
یونس کرمی خاکی
۰۰:۴۵ ۲۰ تير ۱۴۰۰
زنده باد کوروش کبیر که انسان بود به همه احترام می‌گذاشت و همه ادیان و زبان آزاد بودند و بزرگترین امپراتوری بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
خير
شیطان پرستی و کفر گناه کبیرست
و حتی کوروش کبیر از اهریمن و گناه و زشتی متنفر بود.
لطفا گناه پای امپراطور کوروش ننویسید.
باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اونایی که می گویند کوروش آدم منصف وبزرگی بوده و حقوق بشر حالیش بوده؟؟ لطفا بگند سر چی به قتل رسید؟ کشور گشایی با حقوق بشر مگه میشه؟؟ اینهمه آدم بیگناه کشته شدن؟ شهر آور کلا از رو زمین توسط کوروش پاک شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
آی گل گفتی. همین کوروش خودمون رو میگی ؟؟!!درسته.همین چند شب پیش همگی رو دعوت کرد و برای همه ما پیتزا با نوشابه هم گرفت.آقا کوروش هخامنشی خیلی خیلی آدم با مَرام و دست و دلبازی بود.آهان راستی گفتن که سلام بَرو بچه های ایران رو برسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
کوروش به قتل نرسید بلکه در دربارش از دنیا رفت،کوروش اصلا ده سال آخر عمرش به جایی لشکرکشی نکرد.اراجیف پورپیرار رو تکرار کردن هنر نیست.کتاب کوروش رهایی بخش نوشته دکتر شروین وکیلی پاسخ به جعلیات امثال شما ایران ستیزان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
14:01
توبه کن و فریب خزعبلات یک عده شیاد فراماسون و غرب زده رو نخور فقط کافران و منافقان در ایران طرفدار این کوروش ملعون هستند
کوروش یک کافر مرتد بود که از مفسد ترین آدم های روی زمین بوده
اصلاً میدونی که کوروش حتی شرک و فساد و فحشا رو آزاد گذشته بود؟ و مردم هر قبیله و شهری که مقابلش بود رو قتل و عام می‌کرد آخر در یکی از حملات وحشیانه اش توسط ارتش ملکه تومیریس به هلاکت رسید
و جوانی ذوالقرنین نام ملقب به اسکندر ذوالقرنین طومار هخامنش رو در هم پیچید و رژیم کافر فاسد هخامنش رو به زباله دان تاریخ فرستاد و منقرض ساخت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۰۰:۱۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
یه عده نمیدونم چه مشکلی دارن باامپراطوری هخامنشی همش میگن افسانه بوده اینجور باشه تمام رسانهای دنیاکه ازامپراطوری هخامنشی نقل قول کردن شکرخوردن.ولی خوب ازامپراطودی عویثمانی توویرکیه تعریف میکنن که هیج ربطی بهشون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
این عده ایران ستیزان و تجزیه طلبان بی بته و بی ریشه پانترک کافر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۲۰:۱۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
عثمانی در زمان خودش توانست قدرت اول دنیا بشه و با شکست امپراطوری بیزانس که هرگز کسی فکرشو نمیکرد بیزانس شکست بخوره قلمرو خود را تا اواسط اروپا گسترش داد بعد ها حکومت عثمانی مجهز به تانک بود که هیچ کشوری نداشت حتی ایران... و علاوه بر همه این ها حکومت عثمانی 600 سال حکومت کرد در حالی که هخامنشیان 150 سال و حتی کمتر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
آراز جون عثمانی نه تنها تانک داشت،بلکه سفینه ی فضایی هم داشت و فانتوم و ...عثمانی نسل کش جنایتکار،خونریز هم وطنان کرد و ارمنی و آسوری ما و یونانی تباران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ تير ۱۴۰۰
درباره خلافت عباسیان که بیش از ۵۰۰ سال بر پهنه وسیعی از کشورهای آسیا و آفریقا حکومت می کرد، درباره سلجوقیان که یکی از وسیع ترین قلمروها را داشتند ، درباره ساسانیان و امپراتوری بزرگ شان ، هیچ مطلبی گفته نشده.
بعکس درباره امپراتوری روم چنان اغراق شده که اولا دو بار آن را ذکر کرده و ثانیا اطلاعات غلطی درباره آن آمده. درباره بیزانس هم اغراق زیادی شده که اهالی تاریخ می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۳:۲۶ ۱۹ تير ۱۴۰۰
امپراتوری هان ترک بودن و بعد ها حاصل تجزیه اون امپراتوری عظیم ترک های اوغوز و اویغور و... بودن که به چند کشور تقسیم شدن از ازبکستان و قزاقستان و ترکمنستان وسایر کشور های آسیای مرکزی و ترک های بخش شمالی ایران و افغانستان و جمهوری آذربایجان و ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
بزرگترین حکومت ها دست ترک ها و عرب ها بوده. درست میگی. ترک ها خیلی قلمروی وسیعی داشتن
Afghanistan
یوسف قبچاق
۰۵:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
بزرگترین امپراتوری دنیا هون ها (هون لر) بودند که بر تمام دنیا تقریبا ، حکومت میکردند .
البته هان ها حکومت چینی بودند. اما هون ها دولت تورکی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ترکیه و آذربایجان و قزاقستان وهمه این کشورها مال ایران بودن چی بلغورمیکنی پانترک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
هر 3 تون دروغ میگید.
بزرگ ترین و با شکوه ترین امپراطوری جهان متعلق به حضرت سلیمان نبی بود
آیه قرآن کریم هستش.
خداوند به هیچ بنده ای عزت و قدرت و شکوه حضرت سلیمان رو نبخشیده.
مثل اینکه کافر ها حسابی کفرشون در اومده.
Iran (Islamic Republic of)
به بابک
۰۴:۳۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
تموم شد؟؟! حالا برو با یه لیوان پر از آب بخور.
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۲۰:۱۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
M.S.R.91
۲۱:۵۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
عشق است امپراطوری هخامنشیان
کوروش کبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
شما خودت چی داری؟؟
به 4 تا ستون خرابه افتخار نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
دقیقا ما چیزهایی داریم که شما پانترکها توی رویاهاتون دنبالش هستید البته با دزدی و جعل و تحریف آویزان تاریخ دیگران هستید حالا تشریف ببر کنار تا باد بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۱ دی ۱۴۰۰
ما نیازی به این چرندیات و تاریخ هم نداریم
حالا برو کنار تا باد بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
۱۱ دی خواستی سفرنامه ابن فضلان رو بخوون،تا ببینی چرا نیاز به تاریخ ندارید!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
قابل توجه همه امپراطوری بریتانیا که هنوز هم هست بیشترین جنایت در تاریخ بشریرا کرده فقط یکی از جنایتش کشتار 9 میلیونی از بیست میلیونی از جمعیت ایران است و با افتخار این جنایتشان را در کتاب هایشان اورده اند لطفا یک مطلب هم در این مورد بزار YJC
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
انشاالله بعدی با احیای تمدن اسلامی آغاز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
انشاءالله با حکومت امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۹ تير ۱۴۰۰
مطالب بسیار عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۹ تير ۱۴۰۰
قدرتمند ترین امپراتوری ها یکی ترک ومغول بوده و دیگر عرب ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
بزرگترین امپراطوری دنیا که حتی تو گینس ام به ثبت رسیده هخامنشیان بودن و دشمنانشونم به قدرت ارتش پارسی اعتراف میکردن کمی تاریخ بخون اما عثمانی ها همه عطمتشون تو لشگر یریچریها یا جانثاران بوده که همگی ارمنی بودن اعرابم که فقط بیرحم بودن با مغولها تنها حکومتی که در اوج قدرت و اقتدار انسانیت ام عرضه میکرد ما ایرانیها بودیم
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۲۱:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
باشه
Netherlands (Kingdom of the)
علی از لاهیجان
۲۳:۲۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
امپراتوری عثمانی را ترک نمی نامند . فقط امپراتوری عثمانی می نامند .
Iran (Islamic Republic of)
Persian
۱۷:۲۴ ۱۹ تير ۱۴۰۰
ترتیب بر چه اساسی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۹ تير ۱۴۰۰
امپراطوری گوگوریو درج نشده فرمانده جومونگ بسیار زحمت کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
کره شمالی و جنوبی یه ذره کشوره
مساحت گوگوریو رو ببین
بعد بیا بگو امپراطور جومونگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
برای شوخی گفت.
که یاد فیلم جومونگ بیفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
بزرگترین امپراطوری متعلق به کوروش امپراطور پارس میباشد که به بیش از نصف جمعیت دنیا حکمرانی میکرد و همه کشورها در ادیان خودشون آزاد بودند و برده داری رو ممنوع کرد و انسانیت را معنا بخشید،منشور کوروش خودش گواه میباشد که سرلوحه تمام کشورهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۹ تير ۱۴۰۰
هخامنشیان اگر عرضه داشتند از اسکندر شکست نمیخوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۹ تير ۱۴۰۰
پهناورترین کشور برای اعراب به ثبت رسیده که زمانی سه قاره عالم رو به هم متصل می ساخت و حتی رومیان و اسپانیایی ها و چینی ها از اعراب شکست خوردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۹ تير ۱۴۰۰
اون دوستی که گفته اگه هخامنشیان عرضه داشتن ... شما فقط ۱ نمونه از امپراطوری معرفی که کن ابدی بوده و تا حالا منقرض نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۹ تير ۱۴۰۰
کتیبه حمورابی هم منشور بشره و در بین النهرین بود..درضمن نقشه امپراطوری پارس رو خودت مقایسه کن
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۳:۳۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
درست میگی ولی اون زمان چون جمعیت ها خیلی کم بود رتبش از اولین حکومت پایین رفت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
بسیاری از امپراتوری ها فقط قدرتمند و وسیع بودند ولی بویی از انسانیت و تمدن نبرده بودند مثل مغول ها ولی پارسها علاوه بر قدرت و وسعت در دنیایی که مذهب درست و یکسانی وجود نداشت انسانیت و فرهنگ رو معنا کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
فساد های زمان کوروش به اوج خودش رسیده بود
فقر و ظلم و فساد در زمان هخامنشیان خیلی زیاد شده بود
برای همین هم بود که وقتی اسکندر حمله کرد
مردم حاضر نشدند از هخامنشیان دفاع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۰
اره پانترکا چشم ندارن ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
دلایل حمله اسکندر چیزی به غیر از اراجیفی هست که نوشتی در تارنمای تاریخ و فرهنگ ایران زمین خردگان کلیدواژه اسکندر مقدونی رو بزن .پاسخت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۱ دی ۱۴۰۰
کاملا درسته
درود بر اسکندر مقدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
راست میگه درود بر اسکندر لواط کار،دیگه ببینید این که ۱۱ دی کامنت گذاشته از چه قماشی هست!! به یوتیوب شروین وکیلی سر بزن درباره اسکندر بشنو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خجالت بکش اگر تو ذره ای شرم و حیا داشتی که به یک انسان چنین تهمت زشت و قبیحی نمی زدی که حتی آدم شرم داره اسم این فعل زشت رو بیاره
بهت برنخوره خودت گفتی که کوروش به همه عقیده ها احترام می‌گذاشت حتی کفر و فحشا
ولی اسکندر مقدونی پاک و بنده صالح خدا بوده و مقابل ظالمان و فاسدان ایستاد و همشون رو به جهنم فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
در بخش امپراطوری بریتانیا مساحت تحت تسلط امپراطوری ۱۳ میلیون کیلومتر مربع درست است نه متر مربع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۹ تير ۱۴۰۰
بهتر است بگوییم تحت استعمار
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۲۱ ۱۹ تير ۱۴۰۰
چرا از ساسانیان، اشکانیان و مادها سخن به میان نیاوردید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۴۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
اینها که امپراتوری نبودند سلسه به حساب میان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۲۳:۵۶ ۱۹ تير ۱۴۰۰
ینی چی امپراطوری نبودند ساسانیان اشکانیان مادها؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلسله به منطقه کوچیک گفته میشه
و چون ایران اون زمان خیلی ضعیف بود و مساحت کمی داشت نمیشد بهش گفت امپراطوری
زمان هخامنشیان با قدرت و پیشرفت تبدیل به امپراطوری شد چون که مساحت ایران هم چندین برابر شد. و تمام مخالفین پارس نابود شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
11‌:15
برای تمام این باستانی های ایران از واژه سلسله استفاده می‌شود
امپراطوري واقعی فقط از آن خداوند یکتای بی همتاست

بعد هم اصلاً رژیم هخامنش بوده باشه به ضرر شماست چون خیلی ظالم و شرور و مفسد بودن
عاقبت رژیم ظالم هخامنش هم به راحتی نابود گشت و منقرض شد
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۴:۱۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
عاااااااااالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۹ تير ۱۴۰۰
امپراطوری جومونگ چرا نگفتین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
اون که کلا یه ذره کشور( کره شمالی و جنوبی) بود تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۹ تير ۱۴۰۰
اونایی که فقط میگن این یا اون؟!!!
این تفکر آدم هست ارزش داره که خودش انتخاب میکنه و نه تاریخ جایی که به دنیا اومده!!! ملی گرایی الان از قبیله گرایی قدیم هم بدتره حداقل اونها نسبت به دیگر اقوام شناخت نداشتن
تاریخ فقط برای درس عبرت گرفتن و فکر کردن خوبه

ارزش خونه به صاحب خونه هست وگرنه که خونه اجاره میشه داد یا فروخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ تير ۱۴۰۰
فکر می کنم بزرگترین سلسله های تاریخ بشر، سلسله پیشدادیان باشه (که فقط جمشید حدود ۷۰۰ سال پادشاه بود) و همچنین سلسله کیانیان که ظاهراً بیش از هزار سال طول کشیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
داداش جمشید یعنی ۷۰۰سال عمر کرده...واسه خودش نوحی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۹ تير ۱۴۰۰
طبق کتاب‌های کهن ، "زال" پدر رستم حدود ۱۰۰۰ سال عمر داشته و خود "رستم" حدود ۶۰۰ سال زندگی کرده و "ضحاک ماردوش" حدود ۱۰۰۰ سال پادشاهی کرده و "کوشِ پیل‌دندان" برادرزاده ضحاک حدود ۱۵۰۰ سال عمر داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۹ تير ۱۴۰۰
شاهنامه تخیلیه و پر از افسانس مثل اژدها و سیمرغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
پانترکی که میگی شاهنامه همه اش خیالی محض اطلاع شمای بیسواد شاهنامه سه بخش داره اساطیری پهلوانی تاریخی رمزگشایی از هر سه بخش شده و ما به ازای تاریخی هر یک رو شاهنامه پژوهان بیان کردند عثمونی عشق و علاقه ات هم زبانش فارسی بود و دربارش شاهنامه خوانی میکرد و به ویژه برای سپاهیانش پیش از نبرد! تاریخ بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
منم اصلا 3000 ساله هستم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
امپراطوری هخامنشی فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
مرسی
۱۲