معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از جراحی و ارتوپدی پرنده شکاری شاهین برای نخستین بار در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،داوود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی  گفت: این گونه کم‌یاب که هدف اصابت گلوله شکارچیان قرار گرفته بود به مجموعه باغ پرندگان تفرجگاه عینالی تبریز منتقل و تحت عمل‌جراحی قرار گرفت.

او با تقدیر از همکاری مدیریت و کارکنان این مرکز افزود: جراحی و ارتوپدی تثبیت شکستگی استخوان بال چپ این پرونده با استفاده از پین داخل «مدولاری» و «اکسترنال اسکلتال فیکسیشن»، توسط دامپزشک این مجموعه دکتر علی‌عدالت با موفقیت انجام گرفت.

او با اشاره به اینکه مجموعه باغ پرندگان تفرجگاه عینالی تبریز دارای استاندارد‌های مربوطه جهت تیمار حیوانات می‌باشد، افزود: این مجموعه محل مناسبی از باب آموزشی برای نوجوانان و دانش‌آموزان و آشنایی با پرندگان و حیات وحش است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باغ پرندگان تفرجگاه عینالی تبریز مجموعه خوبی از منظر تحقیقاتی و نمونه‌برداری است.

غنی پور یادآور شد: شاهین از پرندگان شکاری مهاجر است که در فصل‌های خاص برای زادآوری و لانه گذاری سفر می‌کند و جمعیت آن محدود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.