معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از شناسایی ۳۱ نقطه حادثه خیز و حذف ۱۳ نقطه پر خطر در جاده‌های استان خبر داد.

فدوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از پارسال تا کنون ۳۱ نقطه حادثه خیز و پر خطر در محور‌های ارتباطی استان وجود دارد که در مرحله مطالعه و اصلاح هستند.

او با اشاره به اینکه تا کنون ۱۳ نقطه حادثه خیز در استان رفع مشکل شده است افزود: امسال اعتباری به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال برای حذف سایر نقاط حادثه خیز در استان در نظر گرفته شده است.

فدوی بیان کرد: در سال گذشته برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای ۸ هزار و ۶۷۱ مورد تابلو علائم، ۱۸ هزار و ۲۰۰ شاخه گاردریل در سطح جاده‌های استان نصب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: هوشمند سازی حمل و نقل جاده‌ای از مهم‌ترین رویکرد‌های این سازمان در ارتقای ایمنی جاده‌ای به شمار می‌رود.

او درخصوص اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی، افزود: از ابتدای امسال اقداماتی مانند لکه گیری مستمر سطح آسفالت محور‌ها، جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز، جمع آوری تابلو‌ها و علائم غیر مجاز، پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله‌های معدنی و اقدامات ایمن سازی از قبیل نصب علائم، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی صورت گرفته است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار