بازوی رباتیکی که توسط کشور هلند ساخته شده قرار است به زودی به خارج از جو فرستاده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان ال تایمز؛ بازوی رباتیک اروپایی (ERA) که توسط شرکت هلندی Dutch Space ساخته شده، پس از ۳۵ سال توسعه در حال سفر به فضا است. بازوی رباتیک ERA قرار است در ۱۵ ژوئیه از روسیه پرتاب شود. در ابتدا قرار بود این بازوی رباتیک سال ۲۰۰۲ به ایستگاه فضایی بین المللی برود که این امر محقق نشد و بعد‌ها نیز بار‌ها پرتاب آن به تعویق افتاد.


بیشتر بخوانید


نقش هلند در فضا

این بازوی رباتیک توانایی حمل اعضای خدمه را به مواضع تعیین شده خود دارد. به علاوه، این دستگاه می‌تواند تجهیزات را از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته و در حین اینکه در مدار قرار دارد مانند یک جرثقیل، آن را در خارج از ایستگاه مستقر کند. همچنین می‌توان از این بازوی رباتیک برای بررسی آسیب بخش بیرونی ایستگاه فضایی هم استفاده کرد.

جاسپر وامستکر، سخنگوی دفتر فضایی هلند (NSO) در این باره گفت: "همچنین این بازوی رباتیک می‌تواند ابزار‌های خاصی را از هوابند خارج کند که این کار باعث صرفه جویی در زمان هنگام پیاده روی فضایی بعدی می‌شود. بازوی رباتیک اروپایی همچنین قابلیت این را دارد که یک فضانورد را به مکانی دیگر منتقل کند. می‌توان این بازو را با داربستی مقایسه کرد که می‌توان هنگام نقاشی مقابل خانه قرار داد. "

بازوی رباتیک هلندی پس از ۳۵ سال به فضا می‌ رود

وامستکر گفت: "این اولین همکاری و مشارکت هلندی‌ها در صنعت فضا نیست. بسیاری از فناوری‌های پیشرفته ساخته شده در هلند به فضا پرتاب و در آنجا استفاده می‌شوند. هلند سابقه بسیار طولانی در سفر‌های فضایی، به خصوص وقتی که صحبت از ساخت قسمت‌هایی از ماهواره‌ها به میان باشد، دارد.

گفتنی است که هزینه ساخت این بازو ۳۶۰ میلیون یورو بود که هلند ۲۳۵ میلیون یورو به طراحی و ساخت آن کمک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار