مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به هشدار زرد، گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، افزایش دما بین ۲ تا پنج درجه سانتیگراد تا روز چهارشنبه هفته جاری برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش مصرف منابع انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها به دلیل افزایش دما وجود دارد و انتظار می‌رود تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی ادامه داد: مدیریت بهینه در مصرف منابع انرژی، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها، خودداری از تردد غیر ضروری در ساعات گرم روز، اتخاذ تمهیدات لازم در بخش کشاورزی از جمله توصیه‌ها در رویارویی با گرما و افزایش دما است.

وی اضافه کرد: امروز بیشینه دمای شهر سمنان ۴۱ درجه سانتیگراد و کمینه دما ۳۰ درجه سانتیگراد است.

مصطفوی افزود: گرمسار و آرادان با بیشینه دمای ۴۳ درجه‌ سانتیگراد گرم ترین شهرهای استان سمنان در چهاردهم تیر هستند.

مصطفوی خاطرنشان کرد: شهمیرزاد با دمای ۳۳ درجه‌ سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان سمنان در چهاردهم تیر است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود گرمسار بیشترین افزایش دما را نسبت به دیگر شهرهای استان تجربه کند.

وی یادآور شد: تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، نشان از تداوم فعالیت امواج ناپایدار در کنار افزایش نسبی دما دارد که رگبار، باران گاهی با رعد و برق در ساعات بعد از ظهر وشب، وزش باد نسبتا شدید تا شدیدگاهی با گرد و خاک از جمله مخاطرات است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهار داشت: برخی نقاط به ویژه ارتفاعات شمالی استان سمنان احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارشهای رگباری و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از باد به ویژه در روزهای جمعه و شنبه وجود دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام /گ 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.