مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: با اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت در بردسکن تاکنون ۲۱ روستای شهرستان از این طرح‌ها استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی قاسمی مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: تاکنون در بردسکن ۵۳۰ طرح اشتغالزایی استقرار یافته که در مجموع با اجرای ۵۳۰ طرح زمینه اشتغال هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

او افزود: طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت در بردسکن با نظر کارگروه اشتغال شهرستان، از مهرماه سال٩۸  با ۷ روستای هدف شروع شد که اکنون ۲۱ روستای شهرستان تحت حمایت‌های اشتغالزایی بنیاد برکت قرار دارند.

مجری طرح‌های اشتغالزایی  بنیاد برکت ادامه داد: در هر روستا کمیته اشتغال روستا که متشکل از مسئولان و افراد موثر هر روستا هستند تشکیل و سپس کلیات فعالیت و طرح‌های بنیاد برکت برای عموم مردم تشریح می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه کمیته اشتغال هر روستا از مهمترین ارکان کار اجتماعی در روستا‌ها است، بیان کرد: در مجموع از بین هزار نفر متقاضیان ثبت نام شده در روستا‌های هدف ۷۳۷ نفر از متقاضیان از مرحله انتخاب کارگروه و اهلیت سنجی تسهیلگران عبور کرده و ثبت سامانه بنیاد برکت شدند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: از این افراد ۱۲۷ نفر از ادامه فرایند حمایتی بنیاد برکت منصرف شدند و اکنون ۶۰۹ نفر در چرخه فعالیت‌های بنیاد برکت قرار دارند.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت تاکید کرد: تاکنون در بردسکن ۵۳۰ طرح اشتغالزایی استقرار یافته است و حدود ۲۵۰ نفر نیز در مراحل اهلیت سنجی قرار دارند.

قاسمی اظهار کرد: ضریب اشتغال برای هر طرح بسته به نوع طرح مختصات هرکدام متفاوت است، ولی به طور کلی در بردسکن به ازای هر طرح ۲ و نیم نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است و در مجموع با اجرای ۵۳۰ طرح زمینه اشتغال هزار و ۳۵۰ نفر فراهم شده است که دراین راستا بنیاد برکت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.