![قیمت خودرو در بازار آزاد یکشنبه ۲۱ بهمن ماه](https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1403/11/21/20333042_776.jpg)
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیا فورته سدانی اسپرت اما در عین حال جمع و جور است که بیش از اینکه عملکرد گرا باشد، ارزش محور است. قیمت شروع آن کمتر از دیگر خودروهایی مانند هوندا سیویک، مزدا ۳ و تویوتا کرولا است، اما کیا ویژگیهای مشابه، صرفه جویی در مصرف سوخت عالی و سبک بسیار متنوعی را ارائه میدهد.
خریداران در بیشتر تریمها یک چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری را دریافت میکنند. پویایی رانندگی آن با ظاهری اسپرت مطابقت دارد، اما در مقابل در زمینه سرگرمی چیزهای زیادی ارائه نمیدهد، اما با این وجود، یک سواری آرام و راحت ارائه میدهد و به خوبی به وظایف خود عمل می کند.
کیا فورته با تغییراتی در سبک، پیشرانهها یا ویژگیها به سال ۲۰۲۱ راه مییابد. Forte برای سال مدل ۲۰۲۲ تغییرات زیادی دریافت میکند و ممکن است به K۳ تغییر نام دهد، اما کیا هنوز این موضوع را تأیید نکرده است.
مدل GT قدرتمند و اسپورت است، GT نه تنها با چهار سیلندر توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخار همراه است که شتاب بسیار سریع تری را فراهم میکند. گیربکس اتوماتیک (CVT) فورته را نیز برای کلاچ دو سرعته هفت سرعته یا دستی شش سرعته مهار میکند. GT همچنین تقریباً با انواع وسایل لوکس و راحتی از جمله چرخهای ۱۸ اینچی، صندلیهای اسپرت، نور داخلی محیط و پد شارژ تلفنهای هوشمند بی سیم همراه است.
Forte دو گزینه متفاوت موتور را ارائه میدهد: چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با ۲۰۱ اسب بخار؛ نمونه ۲.۰ لیتری در هنگام آزمایش، کسل کننده بوده و گیربکس اتوماتیک متغیر مداوم (CVT) کمکی نکرد. موتور بدون توربوشارژر به ۸.۲ ثانیه زمان نیاز داشت تا در مسیر تست از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت Forte را حرکت دهد( از مزدا ۳ که در ۷.۰ ثانیه به آنجا رسید کندتر بود).
با این وجود موتور توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخار اختیاری، Forte GT را در یک لیگ بین فولکس واگن گلف GTI و هوندا سیویک Si قرار میدهد. در مسیر تست، یک ماشین تست GT مجهز به گیربکس دستی با سرعت ۶.۷ ثانیه سرعت 100 کیلومتر در ساعت را پشت سر گذاشت که کمی از سرعت 2 خودرو نامبرده شده فاصله دارد.
فورته، سواری راحت و پایداری را ارائه میدهد، اما هندلینگ آن به اندازهای که یک ظاهر بیرونی الهام گرفته از Stinger نشان میدهد حتی در مدل اسپرت GT نیز هیجان انگیز نیست. فضای داخلی این خودرو با طراحی مینیمالیستی و مواد با کیفیت و مجلل بسیاری را تحت تأثیر قرار داد.
صندلی عقب برای راحتی دو بزرگسال به اندازه کافی جادار است و میتوان بدون شکایت از سفرهای طولانی جادهای در Forte لذت برد. مدل پایه همه امکانات اولیه را ارائه میدهد، اما با کار کردن در مدلهای مختلف همه چیز خوشایندتر میشود. به عنوان مثال، صندلیهای جلو گرم و تهویه شونده، کنترل خودکار آب و هوای دو منطقهای اختیاری است.
انتهای پیام/