​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۱۴ روستای جدید استان به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۲ هزار و ۴۵۸خانوار و ۹ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس به ادامه روند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط روستایی و کم برخوردار استان، روستا‌های جدید برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در یک هفته گذشته در استان فارس و در شهرستان‌های خنج، بوانات، لامرد، سپیدان، ممسنی و بیضا اشاره کرد.

او افزود: روستای کورده از توابع شهرستان خنج، روستا‌های فخرآباد و جعفرآباد سفلی از توابع شهرستان بوانات، روستا‌های پس بند و ده پایین از توابع شهرستان لامرد و روستا‌های اردشیری بالا، اردشیری سفلی، اردشیری وسطی و حسین آباد اردشیری از توابع شهرستان سپیدان جمعاً با ۱۳۴۲ خانوار و پوشش جمعیتی ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار همراه اول مجهز شدند.

سهرابی بیان کرد: ​همچنین روستا‌های جوزاربکش، پیرالی، جوزارجاوید و مورمیر از توابع شهرستان ممسنی جمعاً با ۳۷۱ خانوار و پوشش جمعیتی ۱۲۰۰ نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار ایرانسل مجهز شدند.

او افزود: روستای کوشک هزار از توابع شهرستان بیضا نیز با جمعیت ۲۵۰۰ نفر در قالب ۷۴۵ خانوار توسط همراه اول از محل منابع توسعه‌ای این اپراتور به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با تاکید بر اینکه اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات منجر به بهبود کیفیت زندگی در این مناطق می‌شود، امکان دسترسی ساکنان روستا‌ها به جدیدترین خدمات دیجیتال، ایجاد ظرفیت اشتغال و نوآوری، تحقق عدالت ارتباطی و عدالت آموزشی را از مهم‌ترین مزایای اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

اوهمچنین با اعلام راه اندازی سایت جاده‌ای اپراتور اول در محور مواصلاتی قلات - خانه زنیان، تصریح کرد: با احداث این سایت، هشت کیلومتر از این محور تحت پوشش همراه اول قرار گرفته است و همزمان پوشش مکالمه روستای همت آباد از توابع شهرستان شیراز نیز با جمعیت ۸۰۰ نفر کامل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.