سرمست گفت: برای سرمایه‌گذاری‌های‌خارجی در قم برنامه داریم و برخی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نیز شناسایی کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم در پایان برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی گفت: این فرصت‌های شناسایی شده را به‌صورت مجوز‌های بی‌نام در اختیار داریم و مرکز جذب خدمات سرمایه گذاری استانداری نیز به‌اقتضای مراجعه‌هایی که صورت می‌گیرد، تسهیلات را ارائه می‌کند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌پیگیری مشکل‌های واحد‌های تولیدی صنعتی استان به‌منظور حمایت از آن‌ها در جهت ثبات و توسعه بیشتر خاطرنشان کرد: برای واحد‌هایی که مشکل بیمه‌ای داشتند، مقرر شد که اقساطی دریافت شود.

او  عنوان کرد: مرکز فوق به‌صورت مذاکره‌هایی که دو جانبه است، این موارد را پیش می‌بَرد.

استاندار قم افزود: واحد‌های که مشکل بانکی دارند، نیز قرار شد که با کمک تشکیلات قضایی و مساعدت سیستم بانکی برای رفع انسداد حساب، تامین نقدینگی و اعطای تسهیلات مورد نیازشان اقدام شود.

سرمست با اشاره به‌معضل‌هایی که واحد‌های تولیدی در خصوص ثبت سفارش و موضوع تعهد‌های ارزی با آن مواجه هستند، گفت: این مساله را از طریق سیستم وزارتخانه پیگیری می‌کنیم، و با ارتباط‌هایی که بین تولیدکننده و مراجع صدور مجوز‌ها است، موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد، رفع خواهد شد.

استاندار قم، افتتاح طرح‌های تولیدی در کنار احیای طرح‌ها و واحد‌های راکد و غیرفعال را از جمله برنامه‌های اقتصادی استان دانست و عنوان کرد: هدف از این اقدام بالا بردن ظرفیت اشتغال واحد‌ها و کمک به‌تولید و اشتغال می‌باشد.

سرمست در ادامه یادآور شد: به‌صورت میدانی و عملیاتی در کنار تولید کننده هستیم و تولید کنندگان نیز تشویق می‌شوند که علاوه بر اینکه ظرفیت کامل خود را به‌کار بگیرند، طرح‌های توسعه‌ای را نیز برای آینده ارائه دهند.

استاندار قم به‌همراه اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم و معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم در ادامه برنامه‌های سه‌شنبه‌های اقتصادی از برخی واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه از جمله واحد تولید انواع پنل‌های ساختمانی بازدید کرد.

در این برنامه همچنین واحد تولید انواع کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف نیز افتتاح شد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار