رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد وضعیت نگران کننده و افزایش شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در فارس هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و پنجاه و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد مثبت به بیماری کرونا و بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، بیش از هزار نفر مبتلا و بیش از هزار و ۴۵۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته استان طی ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کرده اند.

او از روند رو به افزایش شهر‌هایی با وضعیت قرمز در کشور و مناطق جنوبی استان و تسری آن به شهر‌های مرکزی استان فارس خبر داد و افزود: بیمارستان پشتیبان از امروز به ظرفیت درمانی استان افزوده می‌شود.

دکتر لطفی از مردم خواست تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانند و در صورت خروج از منزل برای انجام کار‌های ضروری، از ماسک استفاده کرده، پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند و از انجام سفر‌های غیرضرور خودداری کنند.

جاماندگان دوز دوم واکسن «سینوفارم»، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند

دکتر لطفی ادامه داد: متاسفانه با وجود تاکید‌ها و اطلاع رسانی‌های بسیار، هنوز برخی افراد که دوز اول واکسن «سینوفارم» را دریافت کرده اند، برای تزریق دوز دوم مراجعه نکرده اند که به منظور ایمنی مناسب، لازم است به سرعت نسبت به دریافت دوز دوم آن به مراکز معرفی شده از سوی علوم پزشکی مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودار‌های مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار