بهرامی نیا روند بارگیری کالا‌های اساسی و نهاده دامی از بندر امام خمینی (ره) را مطلوب توصیف کرد و گفت: کامیونداران برای همکاری به بندر مراجعه کنند.

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در ۳ ماه نخست امسال حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از مبداء بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور حمل شده که حدود ۷۰ درصد کالا‌های اساسی وارده به ایران را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه این میزان به وسیله ۱۲۸ دستگاه کامیون حمل شده است، افزود: کامیون‌هایی که به بندر امام خمینی (ره) ورود می‌کنند و در جابجایی کالا همکاری می‌کنند، از سهمیه تشویقی سوخت بهره مند می‌شوند و ۳۰ درصد به میزان سهمیه سوخت آن‌ها افزوده خواهد شد.

بهرامی نیا با اشاره به اینکه ۴۱ درصد کالا‌های وارداتی به کشور در این بندر تخلیه می‌شوند، اظهار داشت: حجم کالا‌های وارداتی به منطقه در مقایسه‌ با سال‌های اخیر بی سابقه است و کشتی‌های بزرگ که امکان پهلوگیری در بندرعباس و بندر چابهار ندارند، به اسکله بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری می‌کنند، این در حالی است که هم اکنون ۱۱ کشتی دیگر پهلوگیری کرده اند و تخلیه آنها در حال انجام است.

این مقام مسئول به همزمانی واردات کالا‌های اساسی و نهاده دامی و حجم زیاد محموله‌ها اشاره و تصریح کرد: بحمدالله با اجرای طرح تشویقی و رفع برخی موانع زمان بر، سرعت تخلیه، ترخیص و بارگیری کالا افزایش یافته و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما از کامیونداران سراسر کشور خواهشمندیم با مراجعه به بندر امام خمینی (ره) در حمل کالا‌ها و نهاده دامی به نقاط مختلف ایران و توزیع در بازار و رفع نیاز مصرف کنندگان ما را یاری دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.