معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت در آذربایجان غربی گفت: با همکاری این بنیاد برای دومین سال، ۲۰۰ طرح اشتغالزایی در روستا‌های استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی انوری معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت در آذربایجان غربی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سلماس گفت: با هماهنگی بنیاد برکت در مرحله اول ۲۰ روستای هدف در شهرستان‌های سلماس و ۲۰ روستای دیگر نیز در شهرستان چایپاره شناسایی شده است و تسهیلاتی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به طرح‌ها ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به این که ارایه تسهیلات در حوزه صنعت، کشاورزی، کارگاهی و خدمات خواهد بود، اضافه کرد: سال گذشته ۳۰۰ طرح بنیاد برکت در شهرستان‌های ماکو، پلدشت و شوط در شمال آذربایجان‌غربی کلید خورد و با بهره‌برداری از این طرح‌ها با بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، برای بیش از سه‌هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت در آذربایجان غربی اظهار کرد: کمیته نظارت بر طرح‌های اشتغال پایدار روستایی به صورت هفتگی پیگیری و بازدید‌ها از طرح‌ها را انجام می‌دهد.

انوری ادامه داد: این طرح‌ها با هدف محرومیت زدایی، اشتغالزایی جوانان و کمک به معیشت و تولید در روستا‌های محروم انجام می‌شود.

فرماندار سلماس هم در این نشست با اشاره به ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان با بنیاد برکت بر ضرورت اولویت بندی طرح‌ها زیربنایی در مناطق روستایی با هدف محرومیت زدایی تاکید کرد و افزود: مشارکت ادارات و شورا و دهیاران جهت جذب و تحقق ۱۰۰ درصدی و مازاد تسهیلات از اهداف اصلی و مورد تاکید در این بخش است.

علی اکبر عسکری بیان کرد: انتخاب روستا‌های هدف از هر دهستان با توجه به میزان بیکاری و ظرفیت و پتانسیل اشتغال و داشتن حداقل ۱۰۰ خانوار صورت گرفته و استفاده حداکثری از طرح‌های بنیاد برکت و مشارکت مدنی در رونق اقتصادی و معیشت مردم در روستا‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.