در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۲۶ هزار و ۵۷۰ واحدی، روی پله یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سه شنبه ۱۵ تیر ماه شاخص کل بورس با رشد ۲۶ هزار و ۵۶۹ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ومدیر»، «ولکار» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.


بیشتر بخوانید


رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص معاملات

شاخص هم وزن نیز با رشد ۵ هزار و ۱۵۳ واحدی روی پله ۳۹۱ هزار و ۶۲۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان رسید.




رشد ۹۴ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۱۳۰ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۳۴۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان رسید.




نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۳۳۱۸.۷۹، ۳۱۶۷.۲۱ و ۲۷۶۵.۲۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد بشهاب، برکت، لخزر با ۱۸۵.۰۵، ۱۶۱.۸۴ و ۱۴۱.۱۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد صبا، غضینو و ارفع به ترتیب با ۱۵.۴۹، ۱۲.۷۹ و ۹.۳۱ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشت. همچنین نماد‌های کوثر، فرابورس و کرمان به ترتیب با ۳.۴۶، ۲.۵۳ و ۲.۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۰۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه شیمیایی، چند رشته‌ای و خودرو در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.





بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دفرا، ونفت و سبجنو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های بشهاب، لخزر و ولصنم بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.




بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های سمگا، حسپرو شپاس بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های حپارسا، ثعمرا و ثغرب بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند. بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت های فملی، فارس و بورس و بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای غدام، سنیر و کساوه در بورس تهران داشتند.


برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فملی، فارس و بورس و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدام، سنیر و کساوه در بورس تهران داشتند.



برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های لطیف، اعتماد و وسپهر بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های اراد ۸۶، اراد ۸۷ و سیناد بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، خودرو، شستا بیشترین حجم معامله و نماد‌های شستا، فملی و فولاد بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌های کرمان، ذوب و ثغرب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۸۵۴، سمگا ۲ و اعتماد بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
تا یسال دیگه هم ب ۲ میلیون واحد نمیرسه مث واکسن قطره چکانیه چقد باید بالا بره تا مردم تازه ب اصل پولوشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
تا یسال دیگه هم ب ۲ میلیون واحد نمیرسه مث واکسن قطره چکانیه چقد باید بالا بره تا مردم تازه ب اصل پولوشون برسن
آخرین اخبار