تمهیدات لازم برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا از جمله تخت‌های بیمارستانی مورد نیاز در مناطق زیرپوشش این دانشگاه فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تخت‌های بیمارستانی عادی و ویژه به تعداد کافی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی فراهم کرده است.

او افزود: هم‌اکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر است و برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی از امکانات تمامی بیمارستان‌های خصوصی نیز برای بستری این بیماران کمک گرفته شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه را یک هزار و ۵۰۰ تخت عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که حدود ۱۸۰ نفر آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه می‌باشند.

انجیدنی با اشاره به اینکه دلتا از انواع دیگر این ویروس خطرناک‌تر و دارای سرعت انتشار بیشتری است بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه مبتلا به نوع هندی این ویروس هستند و این امر نشان دهنده مواجهه با موج پنجم شیوع کرونا با سویه هندی آن است.

افزایش بیماران کرونایی در خراسان رضوی و آغاز موج پنجم کرونا

مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی سرپایی و بستری در خراسان رضوی نشان از آغاز موج پنجم شیوع کرونا در خراسان رضوی دارد.

او افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در خراسان رضوی دیروز ۲۳۵ نفر بود درحالی‌ که در هفته چهارم خرداد ماه به طور میانگین روزانه ۱۸۲ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری می‌شدند.

انتهای پیام//ا.د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.