حجت نظری گفت: ماهیت ورزشگاه امام رضا و شهیدکاظمی با ورزشگاه‌های دیگر متفاوت است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه امروز شورای شهر تهران  لایحه «تعیین تکلیف اموال و املاک غیرمنقول واگذارشده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی» مورد بررسی شورای شهری‌ها قرار گرفت.

در ابتدا محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران درباره این لایحه گفت: بسیاری از بلاتکلیفی‌ها رفع شد، ما تکلیف ۲ هزار و ۶۲۲ ملک را در این مصوبه تعیین می‌کنیم که اتفاق مهمی است. از این تعداد ۸۵ مورد را در ماده ۷ تایید کردیم که مشمول بند ۶ ماده ۵۵ هستند و بقیه نیستند.

وی افزود: این ۸۵ ساختمان عموما مربوط به سمن‌ها است و دوسال یکبار هم باید مورد تجدید و ارزیابی قرار بگیرند و اگر فعالیت نکنند باید آن را پس دهند و متعلق به آن‌ها نیست همچنین شهروندان هم در جریان فعالیت آن‌ها باید باشند، اصل مالکیت آن حبس است و در واقع متعلق به شهرداری نیست.

میرلوحی تاکید کرد: این واگذاری ها مثل گذشته بی قید و‌شرط نیست که هزار ملک را در اختیار اشخاص حقیقی بدون اجاره نامه بگذارند، این کار‌ها منظم و در حال انجام است، دوستان خواهش می‌کنم به ماده ۷ رای دهید تا تصویب شود.

در ادامه حجت نظری عضو دیگر شورا گفت: ما پیشنهادی درباره ۲ ورزشگاه امام رضا و شهید کاظمی دادیم که پیشتر به دو باشگاه تهرانی داده شده بود که در سال ۹۹ مهلت بهره برداری به پایان رسیده و این دو ورزشگاه باید تعیین تکلیف شوند البته شهرداری هم در لایحه خودش اسم این ورزشگاه‌ها را ذکر کرده و تائید کرده که این‌ها هم مشمول واگذاری مجدد هستند، اما چون ماهیت آن‌ها با ورزشگاه‌های دیگر متفاوت هستند، ما فکر کردیم باید در قالب تبصره جداگانه پرداخته شود و سقف زمانی ۱۰ سال داشته باشد، اما برخی عزیزان گفتند که زمان کمتر شود. لذا من صحبتی ندازم و موافقت هستم.

در نهایت این پیشنهاد با ۵ رای موافق تصویب نشد.

پس از آن، محمدرضا جوادی یگانه معاون شهردار تهران اظهار کرد: فکر می‌کنم در مصوبه شورا آمده که هرچه از لیست مورد تصویب قرار نگرفت، پس گرفته شود یعنی در حال حاضر ما باید ٧٩ مسجد را پس بگیریم البته تمام املاکی که تعیین تکلیف هم نشدند، شهرداری وظیفه دارد آن‌ها را پس بگیرد و تخلیه کند.

در ادامه سیدابراهیم امینی نایب رییس شورای شهر در واکنش به صحبت جوادی یگانه، گفت: لطفا فضاسازی نکنید، در تبصره ماده ۷ کاملا ذکر شده، در مواردی که شهرداری اقدام به واگذاری حسینیه و ملک کرده، موظف به ساماندهی فضا‌های تجاری اطراف آن و واگذاری عواید آن برای تجهیز و نوسازی مساجد و توسعه فضا‌های بهداشتی مجاور مساجد است.

در نهایت، ماده ۷ این لایحه با ١٧ رای موافق و ماده ٨، ٩ و ١٠ آن  با ١٨ رای موافق به تصویب رسید.

در حال تكميل…

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار