رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی از ۱۸ تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف وامور خیریه در مرحله شهرستانی، گفت: این مسابقات از ۱۸ تیرماه آغاز و تا ۱۴ مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه ۳۲۰ نفر از استان همدان در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت نام کرده‌اند، افزود: ثبت نام از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده بود که آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال می‌توانستند برای ثبت نام تا ۱۳ خردادماه اقدام کنند.

جمالی با بیان به اینکه شمار شرکت‌کنندگان در این دور از مسابقات افزایش ۴۰ درصدی داشته است، بیان کرد: سال گذشته اولین باری بود که ثبت نام به‌صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌شد از این رو بسیاری از افراد اطلاع نداشتند، اما امسال با تبلیغات گسترده فعالان قرآنی از ثبت نام مسابقات مطلع و شاهد افزایش شمار شرکت‌کنندگان بودیم.

او ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

جمالی با اشاره به اینکه مسابقات استانی ۱۲ شهریورماه در شهر همدان برگزار می‌شود، اما تاریخ دقیق مسابقات کشوری مشخص نیست، گفت: رشته اذان ویژه آقایان است، هم‌چنین برای تفسیر قرآن نیز از منبع تفسیر نمونه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.