معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از صدور ۸۸ پروانه انفرادی و کارگاهی صنایع‌دستی در استان آذربایجان شرقی طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، به آفرین معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی به شرح اقدامات معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این اداره کل طی سه ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: با وجود شرایط فعلی به دنبال شیوع کرونا و آسیب‌های وارده به بسیاری از فعالیت واحد‌های تولیدی صنایع‌دستی، طی سه ماهه نخست امسال شاهد صدور ۸۸ مورد از پروانه‌های انفرادی، کارگاهی و کارت‌های شناسایی از سوی معاونت صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی در راستای فراهم‌سازی بستری مناسب برای فعالیت هنرمندان بودیم.

معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه از تمدید ۱۱۵ کارت پروانه انفرادی و کارگاهی هنرمندان استان طی زمان مذکور خبر داد.

او در ادامه به تجلیل از هنرمندان دارای نشان ملی مرغوبیت اشاره کرد و گفت: ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی از ۲۵ هنرمند دارای نشان ملی مرغوبیت و ۵ داور در این حوزه تجلیل به عمل آمد.

به آفرین با بیان اینکه آموزش رایگان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در استان طی امسال نیز با استقبال قابل‌توجه هنرجویان در سطح تمامی شهرستان‌ها و روستا‌های استان قرار گرفته است، گفت: با توجه به تغییر وضعیت شرایط کرونایی استان و بهبود شرایط، آموزش حضوری صنایع‌دستی با رعایت ضوابط بهداشتی در اغلب شهر‌ها در دستورکار قرار گرفته است، به طور مثال تا پایان سه ماهه نخست امسال، ۸۰ هنرجو حوزه صنایع‌دستی در شهرستان مرند تحت آموزش رایگان حضوری و غیرحضوری مراکز خصوصی مورد قرارداد با معاونت صنایع‌دستی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.