شرکت های فیس بوک، گوگل و توئیتر اعلام کردند که هنگ کنگ را به دلیل تغییرات قانون حریم خصوصی ترک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های فناوری در حال حاضر با دولت هنگ کنگ به مشکل خورده اند و به نظر می‌رسد این تنش در حال افزایش است. وال استریت ژورنال متوجه شده است که ائتلاف اینترنتی آسیا، یک اتحاد فناوری که شامل شرکت‌های فیس بوک، گوگل و توئیتر است، بی سر و صدا به هنگ کنگ هشدار داده که اگر مقامات قانون محافظت از داده‌ها را اصلاح کنند (که منجر به مسئولیت شرکت‌ها می‌شود) ، فعالیت خود در این منطقه را متوقف می‌کنند.

غول‌های فناوری نگران هستند که اگر کاربران اطلاعات شخصی خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند، حتی اگر آسیبی نرساند، ممکن است کارکنان با تحقیقات جنایی روبرو شوند یا حتی اتهاماتی به آن‌ها وارد شود. ائتلاف اینترنتی آسیا! اعلام کرد، این یک " پاسخ کاملاً نامتناسب و غیرضروری " است و می‌تواند آزادی بیان را به چالش بکشد. در عوض آن‌ها پیشنهاد کردند که هنگ کنگ دامنه تخلفات را محدود کند.

تکذیب نقض آزادی بیان در هنگ کنگ

کمیساریای حریم خصوصی هنگ کنگ برای اطلاعات شخصی وجود نامه را تأیید کرد، اما گفت که پس از اینکه کمپین doxxing " حدود اخلاق و قانون " را زیر پا گذاشت، اقدامات جدیدی لازم بود. وی همچنین اصرار داشت که قوانین تغییر یافته "هیچ تأثیری در آزادی بیان" نداشته و مانع سرمایه گذاری خارجی در منطقه هنگ کنگ نخواهد شد.

جدال شرکت های فناوری این بار با هنگ کنگ

نگرانی شرکت‌های بزرگ فناوری این است که مقامات طرفدار چین ممکن است از قوانین به روز شده برای سکوت مخالفان سوء استفاده کنند. نگرانی آن‌ها بیشتر به این دلیل است که قوانین تجدید نظر شده به اندازه کافی آزادانه بیان شوند و سهامداران و شرکت‌های فناوری را به دردسر بیندازد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار