شهردار اهواز:

یکی از بخش‌های حوزه هویت شهری نقاط تاریخی هستند

نوشادی گفت:  یکی از بخش‌های حوزه هویت شهری نقاط تاریخی هستند و شناسایی و نگهداری و احیای آن هارا در دستور کار خود قرار دادیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم نوشادی شهردار اهواز گفت: نقاط تاریخی را ابتدا شناسایی و نگهداری و احیای آن را در دستور کار خود قرار دادیم؛ البته بخشی از اقدامات خصوصا برای شناسایی و مطالعات از سوی میراث فرهنگی انجام می‌شود.

او بیان داشت: در زمینه نگهداری و احیا نیز دستگاه‌های مختلف و حتی شهرداری باید همکاری لازم را با میراث فرهنگی داشته باشند که در این زمینه دو مورد را در دستور کار قرار دهیم.

نوشادی افزود: ایجاد رویکرد در سیستم شهری به منظور نهادینه کردن شناخت از ابعاد مختلف شهر و لزوم ورود به موضوعات مختلف از سوی شهرداران مناطق را انجام دادیم تا فکر نکنند شهر فقط احداث معابر و پارک است.

شهردار اهواز ادامه داد: مدیریت شهری در موضوع بافت تاریخی و احیا و نگهداری ورود نکرده بود که با تغییر رویکرد شهرداری و احیای بنا‌های تاریخی، دو پروژه مدنظر با همکاری میراث فرهنگی و مدیریت گردشگری استان دو نقطه گذر مسجد نبهان و گذر کنار معین التجار را در دستور کار قرار دادیم و مطالعات آن از سوی میراث فرهنگی به شهرداری ارائه شده و احتمال افزایش اعتبار وجود دارد؛ نظارت فنی آن نیز بر عهده میراث فرهنگی قرار گرفته و کار آن طی یک ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار