زنگ خطر افزایش موارد بستری‌ کرونایی در خراسان جنوبی به صدا در آمد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از افزایش موارد کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان طی چند روز آینده خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه امروز از ۶۴۶ تست مولکولی و سریع که در سطح استان انجام شده ۱۵۹ مورد کرونا مثبت جدید شناسایی شد گفت: این آمار بعد از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال بی سابقه بوده است.

او با اشاره به این که افزایش موارد بستری کرونا مثبت معمولا دو هفته بعد از افزایش موارد سرپایی اتفاق می‌افتد افزود: با افزایش موارد سرپایی کرونا مثبت در چند روز گذشته، قطعا اواخر این هفته شاهد افرایش موارد بستری در سطح بیمارستان‌های استان خواهیم بود.

شریف زاده با اشاره به این که موارد کرونا مثبت روزانه رشد ۳۶ درصدی داشته است، اظهار کرد: در نیمه‌ی دوم خرداد ماه به طور متوسط روزانه ۶۴ مورد مثبت شناسایی شده که این عدد در ۱۴ روز اول تیر ماه به ۸۷ نفر رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به این که موارد بستری کرونا مثبت ۴.۴ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: موارد کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه از ۹ مورد به ۵ مورد کاهش یافته است.

او بیان کرد: از تاریخ ۹ تیر ماه به بعد آمار کرونا برای اولین بار در استان به بالای ۱۰۰ نفر در روز رسید.

شریف زاده ادامه داد: شهرستان نهبندان در نیمه‌ی دوم خرداد ماه به طور متوسط روزانه ۶ مورد مثبت داشته که اکنون با رشد ۳ برابری به به ۱۸ مورد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار