منابع روسی اعلام کردند رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با همتای تاجیک خود در خصوص افغانستان رایزنی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور این کشور در تماس تلفنی با «امامعلی رحمان»، همتای تاجیکی خود در خصوص افزایش درگیری نظامی در افغانستان رایزنی کرد.

پوتین در این تماس با اشاره به وخامت اوضاع در مرز مشترک تاجیکستان و افغانستان اعلام کرد روسیه آماده است برای کمک به تاجیکستان در این شرایط متشنج کمک کند.

روسای جمهور روسیه و تاجیکستان در خصوص راه‌حل‌های پایان بخشیدن به درگیری نظامی در افغانستان نیز با یکدیگر تبادل نظر کردند.

چند روز پیش، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی از خروج نیرو‌های ناتو و احتمال احداث پایگاهی از سوی گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

روز پنجشنبه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو مراقب تشدید فعالیت طالبان در تعدادی از مناطق افغانستان، به ویژه در استان‌های شمالی و شمال شرق آن است، اما درباره جزئیات این موضوع توضیحاتی ارائه نداد.

در همین راستا ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در افغانستان و مدیر بخش آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، روز دوشنبه از تعطیلی موقت سرکنسولگری این کشور در افغانستان خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.