مدیر آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت استان کرمانشاه گفت : این خانه به منظور ارتقای مهارت کارگران و پرورش نیرو‌های متخصص و ماهر مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی با مجوز سازمان فنی و حرفه‌ای یک مجتمع آموزشی راه‌اندازی شده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روژین مرزی مدیر آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت استان کرمانشاه یکی از دلایل مهم بیکاری در استان را نبود نیروی کار ماهر دانست و گفت : بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان به نیروی کار بلد و ماهر نیاز مبرم دارند، اما نیرو متخصص و ماهری نداریم به همین خاطر هدف اصلی راه اندازی مجتمع فنی و حرفه‌ای در خانه صنعت پاسخگویی به نیاز بازار و صعنت گران و تامین نیرو‌های مختصص و مهار ایجاد شده است.

او یکی از عیب‌های دانشگاه‌ها را عدم تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار و بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت : دانش آموختگان دانشگاهی وقتی تحصیلات را به پایان می‌رسانند صاحب هیچ فن و مهارتی برای ورود به بازار کار نیستند و این یکی از عوامل اصلی نرخ بیکاری بالا در استان کرمانشاه است به همین دلیل، مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت، برای جبران این نقیصه با هدف جذب متقاضیان رسته‌های شغلی فنی که نیاز به مهارت دارند، ایجاد و دوره‌های آموزشی برگزر می‌کند.

مرزی با بیان اینکه رشته‌های آموزشی این مجتمع براساس نیاز سنجی که از بازار و واحد‌های صنعتی و تولیدی استان، برگزار می‌شود، افزود: اگر افراد متقاضی آموزش رشته خاص باشند برای آن‌ها حتی اگر یک نفر باشد دوره آموزشی و کارگاهی برپا می‌کنیم.

او هدف اصلی خانه صنعت و معدن استان را از راه اندازی این مجتمع فنی و حرفه‌ای ارتقای مهارت نیروی انسانی واحد‌های تولیدی و آموزش‌های مورد نیاز آن دانست و ادامه داد: خانه صنعت و معدن برای راه اندازی این مجتمع آموزشی به دنبال درآمد زایی نیست.

مدیر آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت استان کرمانشاه یکی از دلایل سرمایه گذاری نکردن در استان را نبود نیروی کار ماهر اعلام کرد و خواستار توجه جدی مسئولان، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های استان به آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای شد و گفت: اگر نیرو متخصص برحسب نیاز بازار پرورش دهیم تا حد زیادی معضل بیکاری حل خواهد شد.

مرزی افزود: مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت برحسب نیاز و وجود متقاضی دوره‌های آموزشی و کارگاهی برگزار می‌کند به همین دلیل از بهمن سال گذشته در چهار رشته حسابداری، صنایع چوبی، معماری و ساختمان دوره آموزشی داشته‌ایم.

او با بیان اینکه دوره‌های آموزشی این مجتمع کاملا عملی است، افزود: مربیان و اساتید این مجتمع از استادان دانشگاه و استادکاران ماهر و مجرب هر رسته شغلی است و در پایان دوره به افراد آموزش دیده گواهی مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای که در سطح بین المللی معتبر است، داده می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.