آیین افتتاح مدرسه استثنایی زنده یاد "محمدرضا معصومی لاری" در شهرستان گیلانغرب به عنوان یکصدوچهل و هشتمین مدرسه ساخته شده برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کشور در قالب طرح "از خشت تا بهشت" برگزار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره‌ای به اقدامات صورت گرفته در استان در جریان زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ داشت و گفت : در حالی که در جریان این زلزله ۷۸ مدرسه تخریبی در استان داشتیم، از آن زمان تفاهمنامه ساخت ۳۰۰ مدرسه با همکاری خیرین در استان امضا شده و مفتخریم که در ۱۲۰۰ روز پس از زلزله ۱۲۰۰ کلاس درس در استان ساخته شده است.

او با اشاره به تلاش مجموعه آموزش و پرورش برای تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند استان، گفت : با کمک دستگاه‌های مختلف و با همکاری نهاد‌های خیریه مثل بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ... تاکنون حدود چهار هزار دستگاه تبلت در اختیار دانش آموزان نیازمند استان قرار گرفته که اگر تعداد تبلت‌هایی که معلم‌ها و خیرین به صورت خودجوش برای دانش اموزان نیازمند تهیه کرده اند را هم محاسبه کنیم، تاکنون حدود پنج هزار تبلت در اختیار دانش آموزان نیازمند استان قرار گرفته است.

یزدان پناه اشاره‌ای هم به آمادگی مدارس برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس داشت و افزود: مدارس استان آماده بازگشایی در آغاز سال تحصیلی به هر نحوی که ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم گیری کنند، هستند.

او با اشاره به ماندگار شدن شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) افزود: حتی در صورت بازگشایی حضوری مدارس، شبکه شاد با دانش‌آموزان خواهد ماند، چون این شبکه بر مبنای نیاز روز ایجاد شده و خواهد توانست نقش مهمی در بهبود کیفیت تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش داشته باشد.

ساخت مدرسه ۱۴ کلاسه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه

پرویز مدیر آموزش و پرورش شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه این مدرسه ۱۴ کلاسه با زیربنای ۸۳۴ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۰۵۰ متر مربع برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه شهرستان گیلانغرب ساخته شده، گفت: برای ساخت این مدرسه پنج میلیارد تومان هزینه شده که تمامی این هزینه از سوی خیرین پرداخت شده است.

پرویز با بیان اینکه پیش از این شهرستان گیلانغرب هیچ مدرسه‌ای برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه نداشت، گفت: با افتتاح این مدرسه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه خواهند توانست از امکانات مورد نیاز برای آموزش خود استفاده کنند.

او ادامه داد: در این شهرستان به ساخت سه مدرسه دیگر برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه احتیاج داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.