شهردار ملایر گفت: دومین بوستان بانوان ملایر با ۶ هزار متر مربع مساحت به زودی تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین بابایی،شهردار ملایر از بهره برداری دومین بوستان بانوان در منطقه کم برخوردار شهید تاجوک ملایر با هدف افزایش تعاملات اجتماعی زنان در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده ای نزدیک خبر داد.

او به تلاش بی وقفه سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برای ایجاد مکانی مناسب برای استفاده اختصاصی بانوان اشاره و اظهار کرد: به منظور رفع نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، عملیات ساخت بوستان بانوان در بلوار شهید تاجوک ملایر با مساحتی افزون بر ۱۰ هزار مترمربع در حال تکمیل است.

شهردار ملایر به پیشرفت ۹۸ درصدی این طرح اشاره و تأکید کرد: تاکنون عملیات عمرانی این بوستان شامل محوطه‌سازی، جدول‌کشی، سنگ فرش، دیوارکشی، ایجاد سوئیت نگهبانی، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، نصب پایه‌های روشنایی، زیباسازی آلاچیق‌ها، نصب وسایل ورزشی و بدنسازی پارکی، مبلمان پارکی، رفع نقص شبکه آبرسانی و کاشت درخت، درختچه و چمن تکمیل شده است و پس از اتمام عملیات عمرانی، این بوستان به بهره‌برداری می‌رسد.

بابایی با بیان اینکه نخستین بوستان بانوان ملایر در بخش شمالی شهر قرار دارد، افزود: با توجه به ضرورت ایجاد مکانی برای تفریح و ورزش بانوان در قسمت جنوبی شهر، طرح ساخت بوستان بانوان در مناطق کم برخوردار شهر در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی‌های لازم باغ «حاج نظر» برای این طرح اختصاص یافت که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

زمین این بوستان در سال‌های قبل توسط واقف خیراندیش به نام «حاج نظر» اهدا و تاکنون به عنوان نهالستان استفاده شده که با توجه به نیاز محله و منطقه تصمیم به راه اندازی این بوستان گرفته شد.

او ایجاد بوستان ویژه بانوان را یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری ملایر دانست و مطرح کرد: توسعه بوستان‌های بانوان، سلامت و بالندگی خانواده را رقم می‌زند و موجب افزایش تعاملات اجتماعی زنان در جامعه می‌شود.

شهردار ملایر ادامه داد:هدف از تأمین فضا‌های ورزشی ویژه بانوان تقویت روحیه شادی و نشاط در بانوان، تأمین آرامش در نهاد مقدس خانواده، حفظ سلامت جسمی و روحی بانوان در محیطی امن است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.