چین تله کابینی را راه اندازی کرد که از طریق ریل های هوایی حرکت کرده و از انرژی پاک استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاشه نیوز؛ چین اولین تله کابین جهان را تأسیس کرد که از انرژی تجدید پذیر تمیز استفاده می‌کند. این تله کابین در چنگدو، مرکز استان جنوب غربی سیچوان، که محل زندگی یک پاندای غول پیکر نادر است، رونمایی شد.


بیشتر بخوانید


تله کابینی شبیه به پاندا با شیشه های سراسری

این تله کابین حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دارد و ظرفیت حمل ۱۲۰ مسافر در هر وسیله نقلیه را دارد. نمای خارجی قطار سیاه و سفید است و علاوه بر وجود واگن شفاف قطار شیشه‌ای به یک پاندا غول پیکر شبیه است تا تجربه مشاهده مناظر را برای گردشگران و شهروندان فراهم کند. برخلاف مترو یا راه آهن، پروژه راه آهن هوایی ویژگی‌های ترافیک توریستی و همچنین گشت و گذار را با هم ادغام می‌کند. بدنه این تله کابین‌ها از مواد الیاف کربن و کامپوزیت ساخته شده که وزن کابین را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

چین اولین تله کابین انرژی های تجدیدپذیر جهان را راه اندازی کرد

این وسیله نقلیه راه آهن هوایی توسط فناوری راه آهن هوایی Zhongtang توسعه یافته و به عنوان بخشی از پروژه راه آهن هوایی Dayi است که گفته می‌شود اولین خط نمایش راه آهن هوایی جهان با انرژی تجدید پذیر است. طبق گفته این شرکت، این وسیله نقلیه به عنوان یک قطار ریلی معلق عمل خواهد کرد و با استفاده از یک پک باتری لیتیومی کار می‌کند. پروژه راه آهن هوایی Dayi حدود ۱۱.۵ کیلومتر مسافت را طی می‌کند و وسایل نقلیه ریلی را با سرعتی حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت جا به جا می‌کند.

چین اولین تله کابین انرژی های تجدیدپذیر جهان را راه اندازی کرد

گفتنی است؛ این راه آهن هوایی شامل چهار ایستگاه است که تعدادی از نقاط مهم گردشگری شهر را به هم متصل می‌کند.

چین اولین تله کابین انرژی های تجدیدپذیر جهان را راه اندازی کرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار