رئیس صحت بادغیس با بیان اینکه اولین لابرتوار PCR دستگاه تشخیص کرونا در شفاخانه جدید کوید ۱۹ این ولایت گشایش یافت اعلام کرد شفاخانه جدید بادغیس هم در حدود ۲۰ روز دیگر افتتاح می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهور، مقامات صحی ولایت بادغیس گفته‌اند اولین لابرتوار PCR دستگاه تشخیص کرونا در شفاخانه جدید کوید ۱۹ این ولایت گشایش یافت. این مرکز با حضور داشت والی و رئیس شورای ولایتی در شفاخانه جدید کوید ۱۹ بادغیس افتتاح شده است.

عبدالطیف روستایی، رئیس صحت عامه در بادغیس، به خبرگزاری جمهور می‌گوید: لابرتوار تشخیص کرونا در قسمتی از شفاخانه جدید کوید ۱۹ راه اندازی شده است. 

به بیان وی، این مرکز توانایی تست حدود ۲۰۰ سمبل را دارا می‌باشد.

همچنان رئیس صحت بادغیس می‌گوید شفاخانه جدید کوید ۱۹ بادغیس هم در حدود ۲۰ روز دیگر افتتاح می‌شود. به بیان وی، این شفاخانه ۵۰ بستری می‌باشد.

آقای روستایی در ادامه افزود در موج سوم کرونا بیماران این ویروس هم در این ولایت افزایش یافته است. او گفته در حال حاضر حدود ۲۵ تن از بیماران کوید ۱۹ تحت مراقبت داکتران صحی می‌باشند.

در اخیر این مقام می‌افزاید اقادماتی برای جلوگیری از مرض قارچ سیاه گرفته شده است.

روستایی خطاب کرد که وزارت صحت دستور حدی از پیگیری قارچ سیاه به تمام ولایات افغانستان داده است تا در نتیجه دیده شدن این مرض به زودترین فرصت گزارش و اقدام جدی رد مقابل آن شود.

با این همه تمام مقامات صحی از بی توجه‌ای مردم کلایه دارند. آنان از مردم می‌خواهند دستورات و مشاوره‌های صحی را رعایت و جدی بگیرند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.