سر مربی شیرازی تیم ملی ساواته جوانان و نوجوانان گفت: ورزشکاران ایرانی در رقابت های جهانی ساواته ( بوکس فرانسوی ) که در صربستان برگزارشد یک مدال طلا و ۲ برنز کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید سنایی سر مربی شیرازی تیم ملی ساواته جوانان و نوجوانان بیان کرد: در این رقابت ها که دوازدهم تیرماه در صربستان پایان یافت رزمی کاران  ۳۰  کشور جهان با هم پیکار کردند.

او تصریح کرد: محمدرضا رضایی از مازندران در وزن منهای ۵۲ کیلو گرم رده جوانان و بنیامین وحدتی از خراسان رضوی در وزن منهای ۷۰ کیلو گرم به نشان برنز دست یافتند.

سنایی ادامه داد: علیرضا مقصودی از مازندران در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم رده جوانان  دست به کار بزرگی زد و با پشت سر گذاشتن حریفانی از کرواسی، صربستان، مجارستان و ایتالیا راهی  فینال شد و در این مرحله با پیروزی مقابل رزمی کار اوکراینی نخستین مدال طلای تاریخ ساواته ایران در رده سنی جوانان را از آن خود کرد.

سر مربی شیرازی تیم ملی ساواته جوانان و نوجوانان افزود: در ترکیب تیم ملی جوانان و نوجوانان سید شهیاد کاظمی، امیرعلی کیانی و سید علی هاشمی از استان فارس، بنیامین وحدتی از خراسان رضوی، علیرضا مقصودی  و محمدرضا رضایی از مازندران  و  آرمان محسنی مهرداز تهران حضور داشتند.

رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد که طی این مدت وحید سنایی موفق شد مدال طلای آسیا را کسب کند که ورزشکار دیگری از  استان در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب یک مدال برنز شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار