مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با فعالیت سامانه مونسون هند در جنوب شرق استان حداقل از چهار ایستگاه هواشناسی منطقه بارش‌های رگباری گزارش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  گفت: بیشترین بارش‌هایی که تا صبح امروز از این مناطق گزارش شده مربوط به سراوان با ۷.۳ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: علاوه‌بر شهر سراوان، از ایستگاه‌های اسلام آباد با میزان چهار، پیرآباد ۲.۵ و شهر محمدی در سراوان یک میلی‌متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان تا چهارشنبه شرایط برای وقوع بارش‌های مونسون در جنوب شرق، جنوب و ارتفاعات مرکزی استان مهیاست.

وی افزود: انتظار می‌رود رشد ابر و بارش‌ها در ساعات بعدازظهر و شب روی دهد که با توجه به شاخص‌های همرفت احتمال رخداد رعدوبرق، بادشدید لحظه‌ای و در برخی نقاط جنوب استان آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

حیدری به نوسانات دمایی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دلگان با بیشینه دمای ۴۶ درجه سلسیوس گرمترین شهر و زاهدان با کمینه دمای ۲۱ درجه خنک‌ترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار