مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز از پایان عملیات تامین و تزریق گاز برای مصارف خانگی در دو روستای شهرستان حاجی‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علیرضا عربلو ،مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز گفت: عملیات تامین و تزریق گاز برای مصارف خانگی در  دو روستای  شهرستان حاجی‌آباد هرمزگان با موفقیت انجام شد.

عربلو با اشاره به اینکه این عملیات اواخر خرداد امسال از خط لوله ۲۴ اینچ سرخون به رفسنجان انجام شد، افزود: هدف از اجرای این عملیات افزایش ظرفیت تامین گاز مصرف کنندگان خانگی موجود در انتهای شبکه روستا‌های شمال استان است.


بیشتر بخوانید؛


او با بیان اینکه در این عملیات ۸۰۰ نفر ساعت کار شده است، گفت: مصرف‌کننده‌های صنعتی منطقه شش شامل چهار استان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشی از یزد هستند که کارخانه صبا فولاد، نیروگاه ایسین و شهرک صنعتی بندرعباس از بخش‌های مصرف کننده صنعتی در هرمزگان محسوب می‌شوند.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز افزود: کمتر از ۱۵ درصد از حجم انتقال گاز در حوزه مصارف خانگی و بیش از ۸۵ درصد آن در بخش صنعت و پالایشگاه‌ها مصرف می‌شود.

عربلو گفت: بهره‌برداری، تعمیر، نگهداری و حراست بیش از سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در قطر‌های مختلف از ۴ تا ۵۶ اینچ، تاسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله سرچاهی بر عهده منطقه ششم است.

منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با مساحت ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع معادل ۲۶ درصد از پهنه سرزمینی کشور، به عنوان وسیع‌ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور است.

انتهای خبر /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.