صفاری نیا گفت: تحلیل وضعیت جسمانی دانشجویان بر اساس غربالگری طرح پایش سلامت در حال انجام است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید صفاری‌نیا، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در گردهمایی آنلاین رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: نقش مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در سالیان گذشته و به‌ویژه در شرایط کرونایی بر کسی پوشیده نیست و مسئولان وزارت علوم حمایت از این مراکز را یک اصل می‌دانند.

او با تأکید بر پیوند و ارتباط سلامت جسمی و روانی در همه افراد جامعه گفت: تحلیل وضعیت جسمانی دانشجویان بر اساس غربالگری طرح پایش سلامت در حال انجام است و به‌زودی گزارش آن برای مسئولان ارائه می‌شود که از نظر چاقی، میزان تحرک، میزان چربی و قند خون و … دانشجویان با چه شرایطی وارد دانشگاه شده‌اند و در طول دو یا سه سال چه تغییراتی کرده‌اند.

صفاری نیا افزود: همان گونه که مشکلاتی مانند مصرف دخانیات در سطح جامعه وجود دارد و همه به آن حساس هستند، دانشگاه نیز بخشی از جامعه است و ما باید به این موارد حساس باشیم و برای کاهش کوچک‌ترین میزان آسیب‌های اجتماعی هم تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: نگاه بخشی به جامعه مفید نیست و برای ساختن یک جامعه سالم و شاداب باید از مدرسه تا دانشگاه و محیط کار و زندگی یکپارچه دیده شود و در طول یک خط زندگی انواع برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه و حمایتی از افراد تعریف شود.

او گفت: عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه بهداشت و درمان، غربالگری و سم‌زدایی و پیشگیری از کرونا موفقیت‌آمیز بوده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از آغاز فعالیت کارگروه‌های علمی تخصصی در این اداره خبر داد و گفت: یکی از این کارگروه‌های تازه‌ تأسیس، کارگروه دانشجویان کم‌توان جسمی است، این کارگروه برای ارائه خدمات و تسهیل فعالیت دانشجویان معلول در دانشگاه مشغول برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار