جان بابایی گفت: در دولت تدبیر و امید زیرساخت‌های درمانی بسیار خوبی در آذربایجان‌شرقی ایجاد شده به طوری که ۴۷ بیمارستان با هفت هزار و ۸۸۶ تخت در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جان بابایی  معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد استانی با مقابله کرونا در آذربایجان شرقی گفت: کارنامه عملکردی برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت تهیه شده که بر اساس آن آذربایجان شرقی از نظر مراقبت در بخش‌های ویژه و ارائه خدمات کرونایی در کشور رتبه ممتاز دارد.

او اظهار کرد: در حوزه بهداشت کرونایی بیشترین بیماریابی و قرنطینه افراد و پیگیری اطرافیان در آذربایجان شرقی انجام شده است.

او با اشاره به مولفه‌های آسیب پذیری ناشی از کرونا گفت: تاثیرگذارترین مولفه در میزان ریسک پذیری و مرگ میر ناشی از کرونا، تراکم جمعیت است و آذربایجان شرقی به دلیل داشتن تراکم جمیعتی بالا، ریسک پذیری بالایی دارد.

جان بابایی اضافه کرد: آذربایجان شرقی دو پیک بسیار سنگین کرونا را پشت سر گذاشته، به طوری که پیک دوم تمام نشده، پیک سوم بروز کرد و شرایط طولانی و بسیار دشواری در استان تجربه شد.

او گفت: وقتی بیماری طولانی مدت در یک محیط بچرخد، احتمال جهش و بروز سویه جدید بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: آذربایجان شرقی همچنین جزو استان‌های سالمند کشور است و با توجه به اینکه ریسک پذیری برای بیماری و مرگ و میر در استان‌های سالمند بالاتر است و آذربایجان شرقی نیز استان سالمند محسوب می‌شود شاهد این هستیم که ۷۷ درصد فوتی‌های کرونا در این استان بالای ۶۰ سال هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.