بهرامی گفت: نظام اداری موجود نمی‌تواند دولت سیزدهم را به اهدافش برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر بهرامی، رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه انتخابات ۱۴۰۰ نقطه عطفی برای ایران بود، اظهار کرد: باتوجه به تحولاتی که در نظام بین‌الملل در حال رخ دادن است، در انتخابات ۱۴۰۰ ایران، مردم آگاهانه به یک گفتمان یعنی تحول و عدالت رأی دادند.

او ادامه داد: خاستگاه مردم ما تحول در ساختار کشور است. این ساختار‌ها همه به هم وصل و مرتبط با یکدیگر هستند. تحول در ساختار صرفا پاسخگوی تحول در نظام اداری نخواهد شد. نظام اداری یک وسیله برای تحقق اهداف نظام سیاسی است پس وسیله به تناسب قابل تغییر و موفقیت نظام سیاسی و حکومت بستگی مطلق به نظام اداری دارد.

رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تاکید کرد: نظام اداری ۵ زیرمجموعه دارد و تحول باید در ارکان نظام اداری اعمال شود. دولت سیزدهم بار سنگینی در این زمینه بر دوش دارد. نظام اداری موجود نمی‌تواند دولت سیزدهم را به اهدافش برساند.

بهرامی ادامه داد: ما در اسناد بالادستی مشکل نداریم اما کار‌ها را به مردم واگذار نمی‌کنیم. رئیس جمهور منتخب باید نظام اداری را در ساختار‌های مختلف متحول کند.

او بیان کرد: نخبگان و کارشناسان فراوانی در کشور حضور دارند که می‌توان در تحول نظام اداری از آن‌ها کمک گرفت پس همه باید دست به دست هم دهیم که از این دوران عبور کنیم.

مردم به دنبال عملگرایی هستند

علی بابایی کارنامی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت سیزدهم قصد دارد تحول را مبنای مدیریت خود قرار دهد اما مردم به دنبال عملگرایی هستند و این جزو آرزو‌های چندین ساله در همه حوزه‌ها شده است.

او ادامه داد: ما نتوانستیم مردم را راضی نگه داریم. صراحتا باید بگویم ۱۵ هزار قانون زائد داریم و نباید قوانین جدید تولید کنیم بلکه باید برخی قوانین را نیز تعدیل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: من از رئیس جمهور منتخب می‌خواهم در سخت‌ترین شرایط مجلس را فراموش نکند و تنها به سخنان اطرافیان خود گوش نکند. دولت سیزدهم باید تکلیف نیروی انسانی‌اش را مشخص کند.

بابایی کارنامی افزود: باید از شعار عبور کنیم چراکه گوش مردم از شعار پُر است. رئیس جمهور مردم باید وسط کار باشد و وقت خود را با کارگروه‌های مختلف نگذارند.

او تصریح کرد: مدیریت امروز باید مبتنی بر ایثار، عدالت و از خودگذشتگی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چرا این رییس دانشکده علوم سیاسی تهران مرکزی درباره نظام اداری و ساختار دانشگاه آزاد اسلامی نظر نمیدهد ؟ چرا درخصوص نظام الف و ب اساتید اظهارنظر نمیکنه ؟ میترسه عزلش کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین سمنانی کارمند دانشگاه
۱۶:۲۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
فعلا مدیران دانشگاه آزاد اسلامی درباره تمام کائنات نظر میدهند الا وضع اسفبار کارکنان و اساتید و دانشجویان این دانشگاه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آقای بهرامی نظام اداری و ساختار سازمانی دولت مربوط به علوم مدیریتی است نه سیاسی . لطفا وارد مباحث غیر تحصیلی خودتان نشوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
دانشگاه آزاد 144 واحد دانشگاهی داره که پای ثابتش دانشکده علوم سیاسی است ! حالا این آقای بهرامی رییس دانشکده کدوم واحد فوق پیشرفته دانشگاه آزاده ؟
آخرین اخبار