احمد ابوالقاسمی وجود معضلات فرهنگی و بزهکاری در جامعه را ناشی از پیاده نکردن درست مفاهیم قرآن در جامعه دانست.

احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی قرآن کریم و مشاور قرآنی معاونت صدای جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، انتظاراتش را از رئیس جمهور منتخب اینگونه بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی قبل از رای مردم به عنوان رئیس جمهور، یک طلبه و روحانی است که سال‌های قبل از انقلاب نیز قصد تبلیغ دین را داشته؛ لذا از وی انتظار می‌رود که در حوزه قرآن و عترت بسیار خوب عمل کند.

وی افزود: با توجه به تخصص حجت الاسلام رئیسی در رشته‌های قضایی و آشنایی وی با اتفاقات اخیر جامعه ایران، انتظار می‌رود که رئیس جمهور منتخب پیشگیری از جرم به وسیله آموزش در حوزه دین و مسائل فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد. قطعاً جامعه‌ای که با قوانین دینی، فرهنگی و مدنی آشنایی بیشتری داشته باشد، اختلاف کمتری در افراد آن وجود دارد که در نتیجه درگیری و نزاع آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

این قاری بین المللی قرآن از راهکار‌هایی برای کم شدن اختلافات در جامعه گفت: یکی از بهترین راهکارها، رشد سطح اطلاعات مردم از طریق بهترین منبع یعنی قرآن کریم است. فارغ از مباحث مصداقی مانند کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفط قرآن، پررنگ شدن قرآن در جامعه منوط به اهتمام دولتمردان بر حاکم کردن مفاهیم قرآنی است. بسیاری از مواردی که در قرآن به سبک زندگی بر می‌گردد، اگر به صورت شفاف بیان شود اختلافات در جامعه را کم می‌کند.

ابوالقاسمی از کم توجهی به حوزه آموزش قرآن نیز گلایه کرد و گفت: بحث آموزش مفاهیم قرآن نکته ای مهم است که در سال های اخیر به آن کم توجهی شده است. در حدی که به تعطیلی بسیاری از مراکز قرآنی مردمی منجر شد. بسیاری از افراد که قصد خدمت به قرآن بدون هیچ توقع مالی از طریق دایر کردن مراکز آموزشی را داشتند، مجبور به تعطیلی مراکز خود شدند؛ زیرا آنان ابتدایی‌ترین وسایل نظیر میز و نیمکت و تخته برای برگزاری کلاس را نداشتند که می تواند به راحتی این مسئله حل شود. 

 وی در پایان گفت: مشکل دیگر در زمینه فعالیت های قرآنی، تربیت نیروهای مجرب و توانمند برای آموزش قرآن است که بخشی از آن به آموزش و پرورش بر می‌گردد که البته این کار نیاز به اختصاص بودجه های مناسب دارد. در دوره نهم و دهم بودجه خوبی به فعالیت های قرآنی اختصاص داده شد و ما شاهد شکوفایی خوبی در آن دوره بودیم؛ اما در دوره دوازدهم شاید اگر بخواهیم بودجه هر نفر برای آموزش فعالیت های قرآنی را تقسیم کنیم برای هر نفر تنها می توانیم یک آدامس بخریم. لذا تاکیدم روی آموزش صحیح مفاهیم قرآنی،  تربیت نیروهای مجرب و اختصاص بودجه مناسب است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.