معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون مورد مثبت از کرونا از نوع دلتا موسوم به هندی در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نسبت به شیوع ویروس جدید موسوم به دلتا در برخی از استان‌های کشور و لزوم رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی هشدار داد.

او افزود: با کاهش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، عادی انگاری‌ها بیشتر و موارد ابتلا نیز افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: موارد مشکوک به کرونا با علایم بالینی متفاوت با ارسال نمونه‌ها به انستیتو پاستور تهران مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون مورد مثبت از کرونا از نوع دلتا موسوم به هندی در استان گزارش نشده است.

او ادامه داد: ویروس دلتا مشابه کرونای قبلی است، اما علایم آن شدیدتر، بیشتر مشابه سرماخوردگی است و سریعتر و بیشتر ریه‌ها را درگیر می‌کند و قدرت سرایت بیشتری دارد.

رحمانی گفت: ویروس کرونا از نوع دلتا، قابل کنترل‌تر از کرونای قبلی است.

او افزود: مردم نسبت به نوع و نام ویروس کرونا و اینکه از کدام کشور وارد شده است حساس نباشند.

رحمانی اضافه کرد: همچنان موثرترین و مهمترین راه پیشگیری از انواع مختلف ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار ویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: در موج چهارم شیوع ویروس کرونا، حدود ۳۰۰ بیمار جان خود را از دست دادند.

رحمانی گفت: باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از شروع موج جدید بیماری پیشگیری کرد.

او افزود: هرچه افراد بالای ۶۰ سال بیشتری واکسن کرونا را دریافت نمایند و از شدت شیوع بیماری کاسته شود، موارد فوت ناشی از کرونا نیز کاهش می‌یابد.

رحمانی اضافه کرد: با توجه به آسیب جدی مشاغل در موج‌های قبلی شیوع بیماری کرونا نباید اجازه بدهیم با قرمز شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا، درآمد کسبه کاهش و مشاغل به تعطیلی کشیده شوند.

او ادامه داد: از تشکیل تجمعات و دورهمی خودداری و درصورت شرکت در تجمعات از خوردن و آشامیدن و برداشتن ماسک خود خودداری کنید.

رحمانی گفت: همچنان بیشترین موارد انتقال بیماری کرونا در دورهمی‌های خانوادگی و هنگام صرف غذا و حین برداشتن ماسک است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار