اصغری گفت: با هدف حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور و پیشگیری از وقوع و شیوع بیماری‌های خطرناک و واگیر دامی، بیش‌از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در سیستان و بلوچستان علیه بیماری‌های دامی مایه کوبی شدند.

مسعود اصغری معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: سرمایه‌های دامی بخشی مهمی از سرمایه‌های اقتصادی هستند که به خطر افتادن سلامت این جمعیت‌های دامی ضرر اقتصادی را بدنبال خواهد داشت که در بسیاری از موارد سنگین و غیرقابل جبران خواهد بود و علاوه‌بر این موجب تهدید سلامت و امنیت غذایی جامعه نیز می‌شود.

وی گفت: حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و همچنین تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه از اصلی‌ترین وظایف سازمان دامپزشکی کشور بوده که با برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون‌های دوره‌ای و موثر و همچنین رصد و پایش بیماری‌ها قابل کنترل و پیشگیری است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا و با وجود شرایط سخت کاری به دلیل ویروس کرونا همکاران و کارشناسان بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی استان در سه ماهه اول امسال  بیش‌از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین از جمعیت دامی استان را علیه بیماری‌های خطرناک و واگیر دامی واکسینه کردند.

وی از دامداران و روستاییان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری، از توجه و اهمیت به موضوع غافل نشده و موارد را جهت بررسی بیشتر و انجام اقدامات موثر و به موقع به کارشناسان و ادارات دامپزشکی از طریق سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار