مولوی گفت:ظرفیت های شهرستان آبادان در زمینه گردشگری،میراث فرهنگی و گردشگری می تواندموجب توسعه آبادان در همه زمینه ها شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نشستی با موضوع میراث فرهنگی و گرشگری که در فرمانداری آبادان برگزار شد از اجرای طرح تاکسی آبی در منطقه خبر داد و گفت: می توان از ظرفیت اروند رود و بهمن شیر در مسیر آبادان و خرمشهر استفاده های بهینه ای برد و در این زمینه کارهای مطالعاتی نیز انجام شده است و کارگروهی نیز برای استفاده ازاین ظرفیت منطقه تشکیل شده است.

او از زمین گلف آبادان به عنوان یکی دیگر از توانمندی های گردشگری منطقه نام برد و افزود: این زمین  دارای مجوز بین المللی است و سالهاست که بلا استفاده مانده و باید با تلاش دستگاه های ذیربط احیا شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به بومگردی در روستاهای آبادان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز باید وام هایی در اختیار روستاییان قرار گیرد تا از ظرفیت بومگردی روستاهای آبادان استفاده مطلوبی شود.

مولوی ساحل اروند رود را یکی ا از ظرفیت های مهم گردشگری آبادان بیان کرد و افزود: هیچ دلیلی برای وجود خاکریز در ساحل رودخانه اروند وجود ندارد زیرا امنیت در منطقه بسیار بالاست و وجود این خاکریزها ضرورتی ندارد و مردم باید بتوانند از این سواحل و ظرفیت گردشگری آن بهره ببرند.

حکمت‌الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان  هم در این نشست گفت: شهرستان های آبادان دارای ظرفیت های ویژه ای در زمینه صنایع دستی و نیز گردشگری هستند وتوجه به این امر در این دو شهرستان توسعه گردشگری ، و نیز اشتغالزایی را منطقه افزایش میدهد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.