وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توسعه زنجیره فولاد و واحد‌های فرآوری‌آن زمینه ممنوعیت خام فروشی فولاد در کشور فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، جلوگیری از خام فروشی است که با وجود شرایط سخت تحریم این موضوع در فولاد کشور اجرایی شده است.

او افزود: در حوزه معادن نیز با توسعه فرآوری معادن تلاش داریم جلوی خام فروشی معادن گرفته شود تا از این طریق میزان ارزش افزوده در داخل کشور افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:  سبزوار یکی از قطب‌های معدنی خراسان رضوی در بخش‌های کرومیت، منگنز، سنگ آهک و مس است که باید به خام‌فروشی ماده‌های معدنی این منطقه پایان داده شود.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی منطقه سبزوار نیز بیان کرد: راه اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی در این شهرستان از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مرحله پیگیری قرار دارد.

او  همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی تصریح کرد: در طرح تام برای تأمین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت از طریق بانک صنعت و معدن ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که فرایند پرداخت آن به واحد‌هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند و برای بازگشت واحد‌ها به چرخه تولید آغاز شده است.


بیشتر بخوانید



در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان شهر‌های غربی استان خراسان رضوی مشکلات ۳۰ واحد صنعتی که اغلب شامل تامین سرمایه در گردش و تسهیل در صدور مجوز‌ها بود بررسی و مصوباتی به منظور رفع این موانع ابلاغ شد.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه داروسازی طا‌ها در سبزوار و بازدید از کارخانه پارس هستی آسیا که در زمینه تولید آهک هیدراته با ظرفیت سالانه ۱۴۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله بهره برداری قرار دارد از برنامه‌های روز یکشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان بود.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.