سازش میان سران رژیم اشغالگر قدس و امارات عربی متحده به رغم مخالفت‌های مردم این امیرنشین و اکثر کشور‌های مسلمان، وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سه شنبه هفته گذشته یعنی هشتم تیر ماه بود که با سفر اولین مقام رژیم صهیونیستی یعنی "یائیر لاپید" وزیر خارجه جدید این رژیم به امارات، سفارتخانه اسراییل در ابوظبی و کنسولگری این رژیم در دبی افتتاح شد و رابطه این دو رژیم به حد عالی دیپلماتیک رسید.

هرچند هنوز قرار داد سازش میان این دو رژیم به ۱۰ ماه نیز نرسیده، ولی روند رو به گسترش آن هر روز بیشتر می‌شود و معلوم نیست که آخر عاقبت سران سازشگر امارات که بر روی خون فلسطینیان با صهیونیست‌ها سازش کردند، به کجا ختم خواهد شد.


بیشتربخوانید


قرارداد سازش سران امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در ۲۵ شهریور ۹۹ با دلالی "دونالد ترامپ" در کاخ سفید امضاء شد.

رژیم امارات در طول ۱۰ ماه گذشته خدمات فراوانی به صهیونیست‌ها داده که در بین کشور‌های عربی و غیرعربی بی سابقه بوده و به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، این اقدامات عملا سران امارات را به کنیز بی‌اختیار صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

سایت "امارات لیکس" که به انتشار اخبار پشت پرده از درون امارات مشهور است، جمعه گذشته در آخرین گزارش خود به نقل از منابعی موثق بدون ذکر نام فاش کرد که حدود پنج هزار «اسرائیلی» در طول ۳ ماه گذشته تابعیت امارات را دریافت کرده‌اند.

به گفته این منابع، آن‌ها از اسنادی مطلع شده‌اند که نشان می‌دهد که "اسرائیلی‌ها" از این مسئله (تغییر قوانین تابعیت) در پوشش سرمایه‌گذاری در امارات بویژه دو امارت دبی و ابوظبی استقبال گسترده‌ای کرده‌اند.

این منابع با بیان این که مسئولان اماراتی به سرمایه گذاران و بازرگانان اجازه می‌دهند که تابعیت امارات را بدون دست کشیدن از تابعیت اصلی خود اخذ کنند، اعلام کرده‌اند، این وضعیت بستر مناسبی برای اعطای تابعیت به صهیونیست‌ها و دادن چراغ سبز به آن‌ها برای تردد از کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس و دیگر کشور‌های عربی را بدون اخذ روادید قبلی، فراهم می‌کند.

به نوشته امارات لیکس، اقدام مسئولان اماراتی در کاستن از شرایط و شروط اعطای تابعیت بحث و جدل زیادی در شبکه‌های اجتماعی این کشور به راه انداخته و کاربران درباره سوء استفاده "اسرائیلی‌ها" از تابعیت اماراتی برای خرید ملک و املاک در منطقه خلیج فارس هشدار می‌دهند.

این تغییرات در قانون تابعیت امارات، با انتقاد‌های گسترده‌ای نیز در میان مخالفان و فعالان این کشور و حتی در بین تریبون‌های رسانه‌ای خود رژیم امارات روبرو شده است، زیرا به اعتقاد آنها، این امر خطری برای بافت جمعیتی این کشور به شمار می‌رود.

کاربران اماراتی نوشته‌اند که اعطای گسترده تابعیت به خارجی‌ها بویژه "اسرائیلی‌ها" به صورت محرمانه در امارات در جریان است و این درحالی است که ساکنان اصلی این کشور، آواره یا زندانی و یا سلب تابعیت شده‌اند.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نیز فوریه گذشته (بهمن ۹۹) در همین زمینه طی مطلبی اعلام کرده بود که کسب تابعیت امارات فرصتی مهیا برای "اسرائیلی‌ها" براساس توافقنامه عادی سازی روابط با ابوظبی است.

بنابر اعلام این روزنامه صهیونیستی، دریافت تابعیت امارات تنها فرصتی برای "اسرائیلی‌ها" به منظور کسب و کار در ابوظبی نیست، بلکه آن‌ها را قادر خواهد ساخت تا به کشور‌هایی سفر کنند که سفر آن‌ها به آنجا ممنوع است و از حالا به بعد سرمایه گذاران متخصصِ موردِ نیاز نظیر پزشکان، دانشمندان، هنرمندان و متفکرین سراسر جهان می‌توانند، تابعیت امارات بگیرند.

خیانت به فلسطینی‌ها از نوع اماراتی

سرسپردگی مقامات امارات به تل آویو غیرقابل تصور است و به حدی رسیده که سران ابوظبی در جنگ ۱۲ روزه که در ۳۱ اردیبهشت سال جاری پایان یافت، عملا از صهیونیست‌ها حمایت کردند و حتی پس از این جنگ در حالیکه نوار غزه و مردم آسیب دیده و مسلمان آن نیاز به کمک‌های فراوان برای بازسازی زیرساخت‌های خود دارد، اما ولیعهد ابوظبی در اقدامی ضداسلامی و ضدانسانی و به جای حمایت از فلسطینیان اعلام کرد که تمامی خسارت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی که در اثر جنگ غزه بوجود آمده را پرداخت می‌کند!.

هجوم گردشگران صهیونیست به امارات

با انعقاد قرارداد سازش میان رژیم صهیونیستی و سران امارات، اتفاقات زیادی بین دو رژیم روی داده است، یکی از این اتفاقات هجوم بی سابقه گردشگران صهیونیست به این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس می‌باشد، به حدی که فقط طی ماه دی ۱۳۹۹، ۶۶ هزار گردشگر صهیونیست از این کشور دیدن کردند، سفری که هزینه‌های زیاد مالی و اخلاقی برای اماراتی‌ها به همراه داشت که توسعه فحشا و همچنین دزدی از هتل‌های امارات، فقط گوشه‌ای از این فاجعه است.

لغو روادید بین دو طرف، آزادسازی خرید و فروش مشروبات الکلی در ابوظبی، سرازیر شدن مشروبات الکلی ساخت سرزمین‌های اشغالی به امارات، باز شدن بازار این کشور بر روی محصولات و تولیدات کشاورزی صهیونیست‌ها، برقراری پرواز مستقیم بین امارات و سرزمین‌های اشغالی، تبادل سفیر میان دو طرف، قرارداد‌های مختلف در زمینه‌های پزشکی و بهداشتی، انرژی، محیط زیست، امنیتی، نظامی، فناوری‌های مختلف، تاسیس صندوق مشترک مالی البته با پول امارات، صنایع مختلف از جمله صنعت آب و اجازه فعالیت به رسانه‌های صهیونیستی فقط بخشی از قرارداد‌های منعقده میان رژیم صهیونیستی و سران امارات در ۱۰ ماه گذشته است.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه، اعطای تابعیت از سوی رژیم ابوظبی به پنج هزار صهیونیست که مطمئنا تا ماه‌های آینده افزایش بیشتری نیز خواهد یافت، بیشتر برای تقویت فعالیت‌های جاسوسی و ضدامنیتی رژیم صهیونیستی علیه کشور‌های اسلامی منطقه و به ویژه جریان‌ها و گروه‌های مقاومت اسلامی صورت گرفته تا صهیونیست‌ها از این طریق بتوانند شکست‌های چند سال اخیر خود از مقاومت اسلامی را تا حدی جبران نمایند.

یکی دیگر از دلایل اقدام سران امارات در ارایه تابعیت به صهیونیست‌ها، جلوگیری از ورشکستگی این کشور می‌باشد، کشوری که هم اکنون بسیاری از شرکت‌های تجاری خارجی آن را ترک کرده‌اند و برج‌های معروف تجاری دبی، اکثرا بدون سکنه مانده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
کارهای خداوند بزرگ خیلی پیچیده و عجیب و درازمدته و ما آدمای عادی نمیتونیم ازش سر در بیاریم بجز اینکه همه چیز رو با ظاهرش و برعکس تفسیر میکنیم.