مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در بحث بیماری پی پی آر بیش یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام در یک هزار روستای کردستان به صورت رایگان واکسیناسیون شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مجتبی ورمقانی پیش از ظهر امروز در نشست با فرماندار سقز، اظهار کرد: از ابتدای امسال با وجود تنگنا‌های اعتباری، سه برنامه واکسیناسیون به مرحله اجرا درآمد.

او خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون بیماری «پی. پی. آر» یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری بروسلوز یا تب مالت و بیماری تب برفکی را آغاز کرده‌ایم.

ورمقانی اضافه کرد: در بحث بیماری پی پی آر بیش یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام در یک هزار روستای استان به صورت رایگان واکسیناسیون شده است.

به گفته او ۲۰۰ هزار راس دام سهم شهرستان سقز بوده که علیه بیماری «پی. پی. آر» و ۶۰ هزار دام علیه بیماری بروسلوز در ۱۵۰ روستای سقز به صورت رایگان واکسیناسیون شده‌اند.

ورمقانی افزود: این بیماری‌ها در سطح استان زیر کنترل است و اوایل هفته گذشته هم طرح واکسیناسیون تب برفکی را در نقاط پر خطر استان از جمله سقز که با برخی از نقاط پر خطر کشور همجوار است.

او خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از ۱۵۰ هزار راس دام را در سقز علیه این بیماری واگیر به صورت رایگان واکسینه بکنیم.
مدیرکل دامپزشکی کردستان عنوان کرد: با توجه به حساسیت دامپزشکی در کنترل بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، انتظار این است که فرمانداران اعتبارات ویژه اختصاص دهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز هم بیان کرد: دامپزشکی نقش مهمی در پایداری اقتصاد تولیدی در روستا و سلامت عمومی جامعه برعهده دارد.

کامل کریمیان تلاش و زحمات مجموعه شبکه دامپزشکی شهرستان و بخش خصوصی را در راستای پیشگیری از بیماری‌های دامی ستود.

او با اشاره به اهمیت دامپروری در اقتصاد خانوار‌های روستایی، خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود جهت آگاه سازی روستائیان برای پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور و اجرای مداوم برنامه‌های واکسیناسیون شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.