اجرای قانون فداکار خدمت در قزوین

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: آئین نامه اجرایی قانون فداکار خدمت توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: در ماده ۲۰ قانون جدید مدیریت بحران کشور، موضوع فدا کار خدمت عنوان شده که آئین نامه اجرایی آن توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده است.

مهدیخانی ادامه داد: بر اساس این قانون، کلیه اشخاصی که به صورت رسمی، قراردادی، و داوطلبانه در حوزه بحران و در شرایط اضطراری ارائه خدمت می‌کنند و در حین انجام وظیفه دچار سانحه‌ی منجر به فوت یا نقص عضو و آسیب‌های جسمی و روانی شوند مشمول این قانون خواهند بود.

وی اضافه کرد: پس از بررسی موضوع در کارگروه تخصصی به ریاست مدیر کل بحران و متشکل از نیروی انتظامی، دادگستری، پزشکی قانونی، هلال احمرو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و تسهیلات حمایتی از قبیل دیه کامل و جزئی، هزینه کفن و دفن، هزینه‌های درمان، مستمری برای بازماندگان پرداخت خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان افزود: بر اساس این قانون، به آن دسته از فدا کاران خدمت که خدمات شاخص و ارزنده‌ای در نجات جان و مال همنوعان انجام داده باشند، نشان لیاقت اعطا و در مواردی نیز جهت ترویج فرهنگ ایثار، نامگذاری معابر و اماکن عمومی به نام آن‌ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار