سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد پیشرفت زیادی در روابط مسکو و واشنگتن از زمان دیدار روسای جمهور دو کشور در ژنو، به دست نیامده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه‌ای با یک خبرنگار روس اعلام کرد: تاکنون هیچ گونه تحولی درباره امور دیپلماتیک بین آمریکا و روسیه مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: آمریکا، سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه نه تنها انگلیس بلکه آمریکایی‌ها نیز در حادثه ناوشکن انگلیسی HMS Defender دخیل بودند را مورد توجه قرار داده است.

آنتونوف اضافه کرد: واشنگتن بر سیاست فشار خود به روسیه، به ویژه در مسئله حقوق بشر ادامه خواهد داد. برای من واضح است که مسئله حقوق بشر یکی از عوامل تحریک کننده اصلی روابط روسیه و آمریکا خواهد بود. 

این در حالی است که پوتین بعد از دیدار با جو بایدن در نشستی در ژنو سوئیس پس از ۱۰ سال، با تأکید بر مسئولیت بزرگ واشنگتن و مسکو در خصوص ثبات راهبردی در جهان اعلام کرد: من با همتای آمریکایی‌ام درباره مسائل تجاری، همکاری در قطب شمال و دیگر مسائل به گفتگو پرداختم و در مورد بازگشت سفرا بین واشنگتن و مسکو توافق کردیم. در مذاکراتم با بایدن در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کردم و بایدن مسئولیت تمدید پیمان استارت نو را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار