آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان‌های ارسنجان و مرودشت همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیزی فرماندار ارسنجان گفت: با توجه به گسترش آتش تمام ادارات شهرستان برای کمک رسانی در خاموش کردن حریق تعطیل شدند.

او افزود: در حال حاضر تمام نیرو‌های ادارات به همراه خودرو و امکانات در حال اعزام به منطقه آتش سوزی هستنند.

عزیزی اضافه کرد: همچنین نیرو‌های مردمی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به صورت مداوم در حال اعزام به ارتفاعات هستند و کمبود امکانات، صعب العبور بودن منطقه و وزش باد عملیات مهار آتش را با مشکل روبرو کرده است.

این حریق از روز ۱۱ تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده است.

با وجود گستردگی حریق، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی بالا، این آتش سوزی عصر دیروز در ارتفاعات پاسارگاد و مرودشت مهار شد، اما آتش مجددا از صبح امروز در ارتفاعات شهرستان مرودشت شعله ور شده است و نیرو‌ها در حال اعزام برای مهار آتش هستند.

آتش سوزی در ارتفاعات فارس مهار شد/ نیرو‌ها در حال پایش هستند

رحیم آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات شهرستان ارسنجان بطور کامل مهار شده است و امدادگران به همراه یک فروند بالگرد از اصفهان در حال پایش محل آتش سوزی در مراتع هستند.

او افزود: با توجه به اینکه بالگرد استان خراب شده بود و نیاز به تعمیر داشت از بالگرد استان‌های همجوار استفاده شد.

مدیریت بحران استانداری فارس در پاسخ به این سوال که گفته شده به دلیل عدم پرداخت مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان بودجه بالگرد به موقعه به محل حادثه اعزام نشده است، بیان کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

آزادی با اشاره به اینکه بخشی وسیعی از پوشش گیاهی ارتفاعات فارس بر اثر این آتش سوزی دچار خسارت شد، تاکید کرد: مساحت عرصه های طبیعی آسیب دیده بر اثر این آتش سوزی پس از برآورد کارشناسی اعلام می شود.

ادامه تلاش‌ها برای مهار آتش سوزی در ارتفاعات فارس / اعزام دو بالگرد و ۱۵۰ نیرو از ارتش

آرش مهدوی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: طی اخبار واصله، آتش سوزی از سمت دره لای خره ارسنجان شروع و به سمت ارتفاعات قلات سفید شهرستان مرودشت در حال حرکت است.

او افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی از طریق بالگرد اصفهان در حال اعزام به سمت منطقه حادثه جهت اطفاء حریق هستند.

مهدوی بیان کرد: بالگرد دوم از تهران در دست اقدام است و ۱۵۰ نفر از نیرو‌های ارتش نیز از ساعت ٩ صبح به نيروهای هنگ امداد طبیعتی در مرودشت پيوسته اند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به وزش بادگرم و برگ‌های خشک شده به مردم هشدارداد از روشن کردن آتش در طبیعت و مراتع خودداری کنند.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.