عضو شورای شهر تهران گفت: شهروندان از آلودگی صوتی ناشی از فعالیت وانت بار‌ها که اقدام به خرید و فروش ضایعات می‌کنند، گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر اظهار کرد: تذکر امروز من در مورد موضوعی است که بار‌ها گلایه‌هایی پیرامون آن از سوی شهروندان به بنده منتقل شده است و آن مشکل الودگی صوتی است.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری اوقات، شهروندان از الودگی صوتی ناشی از فعالیت وانت بار‌ها که اقدام به خرید و فروش ضایعات می‌کنند، گلایه مندند زیرا صدای بسیار بلندی دارند.

عضو شورای شهر تهران گفت: بنده معتقدم باید این افراد ساماندهی اصولی شوند، اما قطعا اینکه از ابتدای صبح از خرید آهن الات و ضایعات خبر دهند، روش درستی نیست و آسیب‌هایی را هم این کار برای افراد سالمند و بیمار دارد.


بیشتر بخوانید


وی تاکید کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می‌خواهم مطابق ماده ۲۹ قانون هوای پاک که ایجاد هرگونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک را ممنوع و مرتکبان آن را به جزای نقدی محکوم کرده است، به این موضوع ورود کند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کود: برابر تبصره یک ماده ۲۹ قانون هوای پاک، نیروی انتظامی مکلف است رانندگان وسایل نقلیه موتوری را که آلودگی صوتی ایجاد می‌کند در سه مرحله به صورت تصاعدی جریمه کند، اما متاسفانه در پیگیری‌هایی که پیش از این از پلیس داشتم، این ادعا مطرح شد که  چون وانت‌بار‌ها در کوچه‌های فرعی و محلی حضور دارند و پلیس در این کوچه‌ها مستقر نیست، امکان جریمه آن‌ها وجود ندارد.

نظری در پایان گفت: در همین راستا از پلیس می‌خواهم تا در راستای توجه به این خواسته و مطالبه به‌حق مردم، بر این موضوع نظارت جدی داشته باشد. حتی می‌شود برای اعلام تخلف آلودگی صوتی وانت‌بارها، سامانه‌ای ایجاد کرد تا مردم گزارش‌های مستند خود را برای این سامانه ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار