حجت الاسلام مرادی گفت: رسیدگی به امور زندانیان و نظارت بر اجرای قانون در داخل زندان‌ها می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری بسیار تاثیر گذار باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از زندان دزفول گفت: با هدف سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، جهت رعایت حقوق شهروندی، کرامت انسانی زندانیان، جلوگیری از بروکراسی اداری و اهمیت به آزادی افراد با حضور در زندان در تلاش هستیم تا با استفاده از اختیارات قانونی و ابتکار عمل مشکلات قانونی، قضایی و اجرایی زندانیان را مرتفع نماییم.

او افزود: یکی از برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی، بحث ساماندهی و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها است که این طرح برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است و با رویکرد و نگرش تغییر وضع موجود با ورود به حوزه زندان و امور زندانیان، به بررسی مسائل و مشکلات زندانیان می‌پردازد.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: فلسفه اعمال و وضع مجازات صرف نظر از آثار بازدارندگی برای فرد مرتکب باید به نحوی باشد که زمینه بازگشت فرد در طول دوران تحمل حبس به جامعه فراهم گردد.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این کار با کمک قضات در دادسرا از طریق نظارت بر اجرای مجازات، مجموعه سازمان زندان‌ها و اقدامات قانونی قضات انجام می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیامد‌های حبس در بعد اقتصادی، اجتماعی و روانی صرفا متوجه اشخاص زندانی نیست، بلکه خانواده وی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و با آسیب‌های متعدد مواجه می‌سازد. در این زمینه هم برای خود زندانی و هم خانواده هایشان کلاس‌ها و دوره‌های مختلف فرهنگی تربیتی، اشتغال و حرفه آموزی، تحصیلی و روانشناسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.