رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعداد موارد مثبت جدید آزمایشگاهی مبتلا به کرونا در سیستان وبلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹۴ نفر رسید در حالیکه این آمار دیروز هزار و۱۷۶ نفر بود.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تاکنون به ۵۸هزار و ۸۶۰ نفر رسیده اظهارداشت: ۶۷۹بیمار حاد تنفسی و ۴۰۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: با فوت ۲۳ مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۶۴۸ نفر رسید .

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی بیان کرد: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.

وی گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

وی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.

هاشمی بیان کرد: در نقطه فوقانی شدیدترین موج همه گیری کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم ولی به لطف خدا و همت مجموعه همکارانمان هنوز هم مشکلی در داروهای ضد ویروسی، اقلام حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی نداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار